mandag den 27. august 2012

Salvador Dali

Hmm.... faldt lige et stykke tilbage i tiden... jeg har været meget facineret af Salvador Dali's univers... syntes han var en fantastisk kunstner... og han imponerer mig stadig med hans fantastiske og lidt skræmmende univers... utroligt spændende er det i mine øjne... og hans teknikviden er jo fantastisk...

Hvis du vil læse lidt om hvornår han levede og sammen med hvem?... så kan du finde lidt mere om det her via dette link: http://da.wikipedia.org/wiki/Salvador_Dali

Jeg har fundet lidt billeder af ham og hans hus samt kunst... på facebook jeg har her kun valgt et meget lille udsnit af hans ting, hvis du vil se meget mere af hans arbejder så se evt. dette link: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150821238201042.465688.15650321041&type=3#!/SalvadorDaliPage/info

Jeg har tilladt mig at plukke lidt ud i det, som jeg syntes er mest spændende... men jeg kan da helt klart kun anbefale at se mere til ham... det kan jo være at du finder noget andet som du syntes er mere fantastisk end lige de ting jeg har fundet frem til her... ;-)

 
Dette er hans hus og museum... det er meget stort... og meget facinerende at se... dette ligger i spanien... jeg kan kun opfordre dig til at se det, hvis du ikke har været der... ;-)
 
 
Lige et billed mere af huset ude fra...

 
Dette ligger inde midt i huset... som jeg husker det... en tarasse dog med glas tag...
Bilen... den er jeg jo helt vild med... smiler... sikken en øse... ;-) mumz... måske jeg er heldig at køre sådan en i et andet og mere ridt liv end dette... ;-) hvem ved... jeg kan jo prøve at ønske mig den... ;-)

 
Dette er et billed... men men... da jeg var og besøge hans museum der var der et rum som så netop således ud når man kiggede ind i det... læberne var en sofa i det rum.... og næsen en pejs... måske dette er et forstudie til dette rum... men det står lyslevende foran mig det billed jeg så da jeg kiggede ind i det rum... selvom det er mange år siden jeg så dette..

 
Dette billed var jeg også meget facineret af... spejlinger, detaljer, og den omhyggelighed det er lavet med...
 
WAW... dette billed er jeg vild med!!!... det er sååååååå imponerende!!!... waw... det ville jeg gerne nyde synet af i min stue dagligt... men ak... det er nok ikke sådan til at betale... smiler...
 
I huset var der også et loft som var malet... som om vi stod og kiggede på hele verden igennem en glasplade... det billed var i stil med dette... jeg husker bare det i huset som værende meget mere detaljeret...
Det billed her syntes jeg også er meget meget smukt... og meget sigende...
 
Hvis ikke du ved hvordan Salvador Dali så ud... såååå kommer der lige et par billeder her...







 
 
SÅÅÅÅÅÅ... er vi nået til hans malerier m.m. og som sagt tidligere så er dette kun en lille del af hans bedrifter... han har lavet meget mere... det er en spændende rejse at sidde og se på... og til tider lidt tankevækkende...





Her kommer nogle af hans malerier... sikken en verden han maler i... ja det er et andet univers end det jeg lever i til hverdag... dog er der tråde i tingene som jeg så afgjort kan genkende... meget facinerende... ;-)











 
Hmm... jeg har altid malet og tegnet enormt meget... så da jeg så dette billed første gang... der faldt jeg for det med det samme... det siger mig noget...selvom det er stille er der alligevel meget liv... og mange historier gemt...



 
Dette billed hører til mine ynglingsbilleder... dette billed havde jeg i mange år hængende som plakat hen over min seng... jeg kunne bruge timer på at lige og kigge på det og opdage nye detaljer... tænk sig at få svaner i vandet til at ligne elefannter som står på land.... ja jeg er imponeret...







 

 

 
 
Dali er et spændende univers... og har også lige fundet et par billeder af skulpturer... hvilket kan være lige så spændende... som hans malerier...
 







 
Sådan en bænk kunne jeg godt finde plads til er jeg overbevist om... ;-)

Griner.. spejlet her kunne jeg også godt finde en plads til... ;-) på min væg...

 
Detter er super flot lavet... og meget Dali inspireret... smiler....
 
 
En tattoo med Dali som motiv... smiler.. flot lavet...

 
Hmm... meget smukt smykke... og meget sigende... ;-) endnu en ting til ønskesedlen...

Dette billed er ikke malet af Salvador Dali... men inspireret af ham... og sikken nogle farver der her er på... WAW... det er lige mig... her er hvad de har skrevet om det inde på facebook... måske det giver mening for dig...

The Fayeteville Museum of Art is doing an Alice in Wonderland Exhibit, where they will show Dali's illustrations from 1969, from a portfolio he published of 13 images relating to Alice. Here is an artist that I collect, Jett Jackson, who has been illustrating Alice in Wonderland works, with a twist,for years. Thought you would enjoy. -Joe Nuzzolo
 
Nu er det vidst mere end rigeligt Salvador Dali for i dag... ;-) pyyyyyh ha sikken en rejse jeg her kom på blot ved at kigge på faceboook... smiler.. der er flere år siden, at " jeg sådan rigtigt at rendt ind i denne herres billeder".. så det var en dejlig rejse at gense hans kreative verden... om du kan lide den... tjaaaa... det vides ikke... men jeg syntes den er en spændende verden... ikke sikker på jeg forstår den... men det er jo heller ikke sikkert at det er meningen... ;-)
 
I må have en fantastisk dag der ude... ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...