søndag den 5. februar 2023

Kage og brunch stempler fra Three Scoops.

Farvelægning af motiver med akvarelpenne.


Når jeg skal stresse af… sååå farvelægger jeg… tegner… eller lignende… 
I det hele tage noget hvor jeg ikke tænker de vilde tanker…
Bare nyder at sidde og farvelægge motiver…
Det giver mig en stor glæde…
Måske er det min form for meditation…

I dag har jeg hygget med disse nye skønheder fra Three scoops.
Jeg har brugt Karen Brushmarker Pro og Zig penne.
Begge farver er vandfarver, de kan derfor fint benyttes sammen. 
Zig har en lidt finere/tyndere spids, set i forhold til Karen Brushmarker Pro.
Jeg har lidt af begge dele, hvilket du vil se her på billederne.

De farver jeg har valgt til mit farvekort, ser du her på mit farvekort.
Farver markeret med:
Z = Zig Clean Color, real brush
K= Karen Brushmarker Pro.

Min farvepalette er med hovedsageligt klare farver…
Resten blander jeg mig frem til, efterhånden,
som jeg skal bruge de enkelte nuancerne… 
Hvis du ikke ønsker selv at blande farverne?… 
Sååå er der naturligvis masser af farvenuancer i begge serier.
Som gør det nemmere for dig.



Når jeg laver farvekort, så gør jeg det altid på det samme papir, 
som jeg oftest farvelægger motiver på. Dette giver et præcist billede, 
af hvordan farverne ser ud i brug…
Farvekort = Et værktøj jeg holder meget af, at have liggende, ved siden af mig når jeg maler.

Jeg har taget billeder af de farver jeg har brugt til de forskellige nuancer.
Måske det kan give dig et indtryk/ idé, til hvilke farver du vil bruge…
Måske har du nogle andre typer farver… som du holder af at bruge?… 
Hvilke værktøjer vi bruger kan være forskelligt…

Materialer:
- Vandpensel
- Zakura Gelly Roll 10
- Saks
- Stempelfarve: Sort: VersaFine Clair: Nocturne.

1. Neutrale nuancer:
Chokolade Nuancer med et pift af pink…

Z = Zig Clean Color, real brush
- 064 Oakmeal
- 025 Pink

K= Karen Brushmarker Pro.
- 174 Sandstone
- 105 Henna


2. Farvekombination: Gul, Pink, turkis, Lime grøn + brune nuancer.

Z = Zig Clean Color, real brush
- 031 Cobalt Blue

K= Karen Brushmarker Pro.
- 283 Gold
- 359 Magenta
- 075 Burgundy
- 071 Lime Green
- 174 Sandstone
- 105 Henna


3. Farvekombination Belgiske vafler med tilhørende frugt:

Z = Zig Clean Color, real brush
- 908 Warm Gray 4
- 030 Green
- 030 Blue
- 064 Oatmeal

K= Karen Brushmarker Pro.
- 174 Sandstone


4. Farvekombination: Wienerbrød /kage:

Z = Zig Clean Color, real brush
- 029 Geranium Red.

K= Karen Brushmarker Pro.
- 283 Gold
- 174 Sandstone
- 105 Henna
 

5. Farvekombination: Bacon og æg:


Z = Zig Clean Color, real brush
- 908 Warm Gray 4

K= Karen Brushmarker Pro.
- 283 Gold
- 075 Burgundy
- 174 Sandstone
- 105 Henna


Tip fra mig:
Når der bruges disse akvarelfarver, så er det vigtigt at benytte,
en god akvarelpapir til. Dette er med til at du får et godt resultat.

Jeg tegner en streg med farven, hvorefter jeg fordeler den med vandpensel eller blender pen.
På den måde er de nemme at bruge… også på farten…


MANGE TAK, Fordi du kigger med her hos mig...
Det glæder mig mere end du aner!...
Måske det kan give lidt inspiration?...
Du må have en skøn dag.

INFO:
For en god ordens skyld vil jeg informere dig om,
Der kan forekomme materialer som er sponsoreret. 
Jeg deler disse ting med dig, fordi jeg har afprøvet dem og holder af at bruge materialerne.
Det jeg viser i Dette indlæg er:
materialer i dette indlæg er en blanding af sponseret,
- Jeg deler dette fordi jeg holder af at bruge mine materialer.
- Det jeg deler i dette indlæg er min personlige holdninger  
samt oplevelser med produkterne.
Jeg deler dette for at inspirere dig… 
Rigtig god fornøjelse med de kreative sysler hos dig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...