torsdag den 18. april 2019

woohoo... foldekort

Hej og velkommen...  


Når jeg går igang med et kort, 
så starter jeg altid med at tænke et par tanker omkring:

- Emne
- Farve
- Materialer

Når jeg har tænkt et par tanker.... evt. lagt det op,
 som jeg VIL have med, så tager jeg et lille billed med fx tlf. 
som billedet der ses her oven over... 
og så bygger jeg resten af layoutet op efter dette.


Jeg har hygget mig med at folde kort i dag, og bl.a. Lavet dette... det er simpelt og alligevel sjovt...

Det kan stå og ligge ned... 
samtidig med at det kan ligge i en alm. C6 konvolut, være fladt som ses her.

Materialer: 

Embossingpowder:
Versamark sværte.
Ranger: guld/ super fine detail og pink/raspberry timsel.

Stamps:
Tim holtz background stamp: ornate & lace CMS348
Simon say’s stamp: pensler

Die’s:
Banner: Lawn Fawn
Text: husker ikke mærket... men alle var i samme sæt.

Sværte: distress ink:
Picked raspberry
Peacpck faethers
Dusty concord

Karton:
Guldkarton, sort, Hvidt og pink.

Div. Tilbehør:
spektrum noir/crystal sparkel, blyant, bonefolder, viskelæder, farveligning af pensler/ akvarelfarve, EK succes antistatisk pulver.



Her ses det som det vil se ud når det står op, Dette kort kan også ligge ned på den ene eller anden side, hvis det var det du ville have lyst til at gøre... dog er lige netop dette kort ikke lavet til det.

Her ses den ene af de to indersider... der er en del plads til at skrive på... jeg har her skrevet, med store bogstaver, så der er mere plads til at skrive på end det ser ud, her på billederne... 

De sorte bogstaver er farvet glitterpen / spectrum noir.


På “guld” rosetten, er der embosset med embossingpulver... for ar kunne gøre dette, skal man huske ar varme varmepistolen godt op, og være lidt forsigtig, da guldfarven er en folie, som derfor nemt bliver beskadiget... 



Mønsteret på baggrundskarton’et er lavet med stempel, embossingpulver og sværte...

Jeg valgte at dekorere kuverten til kortet med embossingpulver på bagsiden. Samt skrive teksten på forsiden med kaligrafi...




Ups... da jeg havde lagt det fra mig, fik jeg lyst til at sætte et par stemplet pensler i som dekoration. Dette kort er til min lokale hobbybutik, da de har flyttet lokaler... og det skal jo fejres...  😉






Således ser det færdige kort ud, når det står op... 


Tak fordi du kigger med, god påske... og håber dette er til inspiration ☺️


Hilsner fra: 

Heidi Bjørn

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...