søndag den 23. juni 2019

Happy Birthday card, patchwork...

Hej...

I dag kigger vi på dette kort...


Dette kort er bygget op af, diecut's... 
sat på i flere lag.... det er simpelt...med en god effekt... eller?

Når jeg laver kort til en bestemt anledning, 
så prøver jeg altid at tilføje elementer som har interesse for modtageren.... 
Dette kort Lavet til en som fylder 70 år... 
da hun er meget fornøjet med at sy Patchwork, så måtte det med og gerne fylde en del på kortet.
Når jeg laver kort til folk,  så spørger jeg altid ind til personen/modtager

1. Hvad har du af interesser?... 
2. Hvad kan du lide af farver, eller hvad kan. Du ikke lide af farver?
3. Anledning? Kortet skal bruges til?
4. Evt. Navn på personen det er til. 

Når jeg har fået disse informationer, så kigger jeg på dem og vurderer jeg hvordan jeg skruer det sammen. 


Som altid bruger jeg kontraster.... ☺️ kan slet ikke lade være... 
Da der er et meget stort element (patchwork rude) så har jeg valgt at skære en baggrund i glitter
Med en simpel pyntekant, dette bryder de mange rette linier lidt...
Tallene's skygge er lavet i sort karton.
Teksten "birthday" har jeg monteret mosgummi bag ved, dette kan nemt skæres i min Big Shot.


Blomsterne er sat på med div. variation'er.... størrelse, farve osv.
På synlige blomstermidter, er der sat en Nuvo Drops dråbe... oghist og pister der også rihne stones
Jep... jeg kan ALTID få plads til glitter... 🤗😉


Hvis vi kigger lidt nærmere på dette patchwork motiv, så er det lavet som inlay,
INLAY TEKNIK:
1. Skær dit motiv i 2 eller flere farver.
2. Sæt rammen på, og fyld derefter ud med 1 eller flere farver efterfølgende.
Her har jeg skåret en sort ramme, og fyldt ud med to farver.

Der er meget mere liv i kortet i "virkeligheden", 
men det er desværre ikke så nemt at få med her på billedet...Beklager.... 

Dette kort er ikke lavet i dag, men syntes det var tid til at kigge lidt nærmere kortet og dele det med dig, 
Jeg håber dette kan give dig inspiration...

Masser af hilsner fra
Heidi Bjørn

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...