søndag den 2. juni 2019

Herrekort / konfirmationskort...

Hej


konfirmationerne er fejret... 
Derfor tænker jeg at det er tid til at dele et konfirmationskort... eller to...
Den unge mand, dette er lavet til... 
er helt vild med spille på PC 
og drikker gerne Cola samtidig med at han "gamer"...

Da jeg var så heldig at få lov til at lave 2 kort til denne gut... 
 
Her er det første kort... 
med fokus på headphone's... 
Lad os kigge lidt nærmere på de to kort...

Dette ark er dekorationsarket jeg har brugt til forsiden... 

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1rkEMaYCMGwu1wh3mmTZY2GgiE5NDnrou
Arket har her fået embossing powder (Ranger: Gold Tinsel) 
Motiverne er stemplet på arket...  







Denne embossingpowder, giver en let 3Deffekt... 
Der er glitter effekt i denne tinsel/Ranger...

1. Tips og tricksTinsel fra Ranger...
Er en stribe fantastiske embossing powder's med glitter effekt!!!... 
De er hel dækkende, hvilket gør at de kan stemples/bruges på farvede baggrunde og bevare sin egen farve!... 

2. Tips og tricksTinsel fra Ranger:Når jeg embosser med en farve...Bruger jeg som regel en Stempelfarve... MED FARVE I... 😉
Jeg bruger distress ink oxide... De tørrer langsomt og er derfor nemme at bruge sammen med embossing powder...Fordelen ved at bruge en farvet stempelfarve er...Hvis der skulle ske en lille bitte fejl, så ses den stort set ikke... Nogle gange benytter jeg mig også af det og kun giver det stemplede delvist embossing powder, hvilket også kan give et skønt udtryk 😉
https://drive.google.com/uc?export=view&id=1HBrPJlrdOmuzC_723gwcMMU3e_M7inZI
Til kortet her, har jeg embosset baggrunden med guld...Teksten "Årets konfirmand" er embosset ligeledes, dog med en andet mærke, og sværten er Versamark!!!... 
Dette er embosset på et sort ark karton... 
Da denne embosssingpowder ikke er heldækkende! Derfor giver denne måde en fin effekt med et glimt af den sorte baggrund (sort karton). 
En tilsvarende effekt kan naturligvis laves i mange andre farvekombinationer😉 
Kun fantasien sætter grænser😉

Jeg har sagt det før...
Siger det gerne OM OG OM IGEN😚🤗🤗
Brug kontraster!... 
som du kan se på dette kort!... 
Det er langt hen af vejen lavet i 
"tone i tone"
Meeen... der er masser af kontraster...Fx.: Glitter / matLys / mørke farverBlank (spejl karton) / matNiveau forskelle...Osv ... osv... osv... 
Kontraster skaber bl.a. liv i kortet...
Når jeg laver kort, så bruger jeg tit den samme farve på flere måder, fx. Ser du på dette kort: Guld som: spejlkarton, glitter og mat i embossingpowder, i nuvo drops...
Disse forskellige guld typer... kan sagtens have forskellige farve nuancer... som vist her... 
https://drive.google.com/uc?export=view&id=1KL6okjdqsrJlLuj1OmJ0NazSv2-ssauZ
https://drive.google.com/uc?export=view&id=13-5BYLvcTdzfTMshac2Sp-fkNKSkjpNf
Headphones: er lavet med en die... 
den er ikke ny... men en som jeg holder meget af... og bruger den ofte... 



Inden i kortet ser det således ud... der er plads til at skrive en personlig hilsen... ogpå lommen med navnet på, er der plads til en pengegave/ gavekort/ billetter eller måske noget helt andet...😉

Her ser du det færdige kort... 
Håber det kan give dig inspiration til selv at gå igang med det kreative... tænk... hvis du udskifter teksten med Happy birthday... så ville kortet være fantastisk til en som har denne interesse også... 

TAK fordi du kiggede med her i mit univers ☺️ 
Det glæder mig mere end du aner!...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...