torsdag den 14. november 2019

Fødselsdagskort til en dreng på 4 år

Hejsa... 

Velkommen til mit lille univers...
Det glæder mig mere end du aner, at du kigger ind til mig her!...

I dag Drejer det sig om dette kort ...


 Kortet er lavet til Axel, han har fødselsdag og bliver 4 år...
Han er vild med Spider-man.  

Lad os kigge lidt på hvordan det er lavet:

Når jeg starter et kort op... sååå starter jeg med at overveje:

- Motiv
Hvad skal kortet have som tema, hvis der er ønsker ang. dette... overvejer jeg hvordan jeg får løst det på bedste hvis... nogle vil kalde det en barinstorm... i denne fase ligger jeg også det helt grundlæggende  frem... som ses på billedet oppe over... 

- Farve
 Når jeg har fået en idé om motivet... så finder jeg evt dekorationsark og/eller farver frem...

- Tekst
 Teksten finder jeg som regel til sidst... hvis ikke den som her er en meget vigtig del af dekotationen.


Her ses udgangspunktet...
Jeg har skåret spider-man ud i rød og blåt karton... og klippet det til...
hovedet... er der sat mosgummi bag ved... for at give lidt effekt.


Det hvide ark. ses her på billedet... 
Og dog det er ikke længere hvidt ;-)
det er lavet med embossing resist teknik.
Først har jeg stemplet og embosset med hvid embossing pulver.
Efter embossinpulveret er smeltet med varmepistol, har jeg 
Farvet baggrunden med Distress Ink.
Jeg har brugt Distress Ink, i stedet for Distress Oxide, 
da jeg gerne ville have klare farver, men det er en smags sag...
Du vil kunne bruge de sværter du syntes bedst om at bruge uden problemer ;-)






Teksten er skåret ud i holografisk karton. 
Dette giver lidt liv i teksten og den skinner i regnbuens farver ;-)

Til sidst når kortets dele er samlet, har jeg sat et par Nuvo Drops...

Til at skrive på, har jeg inden i kortet sat et skyggekort.
Dette kan åbnes, så der er masser af skriveplads...

Således endte kortet med at se ud... 

Håber det kan være en inspiration for dig... 
Du må have god arbejdslyst i dit kreative hjørne... 

Masser af hilsner fra Heidi Bjørn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...