fredag den 7. februar 2020

Double slider card, funktionskort, POP-UP

Hejsa...

Velkommen til...
Det glæder mig mere end du tror,
at netop du havde lyst til at kigge ind i mit univers...

Dagens kort er et "double slider card"...
Med MASSER af embossing på... 

Dette kort behøves der IKKE en dies for at skære kortbasen...
det findes dog fra Lawn Fawn.

Dekorationen er lavet med dies fra Magnolia... 
og et stempelsæt med div. Blomster
Som jeg ofte siger, (måske du har et andet stempel, som du vil bruge?)... 
Kortet her er lavet for en del år siden... 
i min verden går teknikker aldrig på pension...
Heller ikke denne... så lad os kigge på det...


Materialer jeg har brugt:

Kortbasen:
Karton: 12" X 12" inch kvistkarton, knippes midt over.
Lys lilla alm karton 2 stk. A4. 
Plastik pose: jeg har brugt en frysepose 12" X 3,5" ca.
Silkebånd: ca. 60 cm.

Kort dekoration:
Dies: guldsmed fra Magnolia.
Stempel: husker ikke fabrikatet, men det indeholder div. Blomster motiver.
Stempelværktøj eller stempelklods.
Lim: stærkt rød dobbeltklæbende tape, og bogbinderlim.
Skæreredskab og saks
Silkebånd: ca. 60 cm.
Embossing powder: fra Knorr Prendel: lilla og iriserende. Samt fra Ranger: Tinsel: snowflake og Black sparkel.
Stempelpude: Versamark og Distress Ink: sort.
Foldes: Bonefolder.
Div. Redskaber: blyant, viskelæder, linial, scoreboard...


Kortbasen er samlet inden jeg begynder på dekorationen.
Dvs. Alt samles, på nær for og bagside på kortet.


Embossing på de dekorations elementer/guldsmede på kortet
er embosset 3 gange,
Dette giver en fin 3D effekt.


Dekorationen på kortet er lavet med embossing powder.

1. Jeg har klippet arkene til den størrelse jeg skal buge

2. Stemplet motivet random på... 
først i Black sparkle, derefter hvid/snowflake.

3. Sværtet kanterne med sort Distress Ink.

4. Skåret dekorations elementerne. 
Embosses nogle lilla andre clear m. Glitter.

5. Limes på kortet.


Når der trækkes i silkebåndende
 så kommer der to sider ud (slider funktion) 
Her er der plads til at skrive en hilsen.


Jo mere du trækker i silkebåndet...
Jo mere kommer der til syne, til at skrive på...




Bagsiden af kortet:



På bagsiden er dekorationen lidt mere simpel...
Men minder om det som ses på forsiden.



Her ser du den færdige bagside...



Det færdige kort:

Det var alt for i dag...
Håber du har nydt at kigge forbi mit lille hjørne... 
Og at du er blevet inspireret til selv at gå igang med noget kreativt.
 

Masser af hilsner fra Heidi Bjørn.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...