søndag den 22. marts 2020

Magic Iris kort... i vilde farver, til en gamer...

Hejsa og velkommen til... 

Jeg er enormt glad for at du kigger ind i mit lille univers...

 
I dag kigger vi lidt nærmere på dette kort.

Kortet er interactive... 
dvs. teksten er ikke synlig når modtageren får kortet... 
jeg holder meget af at lave kort som kan forandre sig... 
det kan være Pop-Up's, eller et kort der gemmer en overraskelse... osv... 


Vær opmærksom på: 
Det jeg viser dig her, er det som jeg har lavet og brugt til at lave kortet med.
Det som jeg bruger og viser dig her, er til inspiration. 
Kig i dine gemmer... brug fantasien/kreativiteten... ;-)
Tit og ofte har du noget liggende som også vil kunne bruges til dette ;-) 

Til kortet i dag har jeg bl.a. brugt disse ting:
 
- Distress Oxide: Black Soot
- Ranger: Super Fine Detail, Clear

- Lawn Fawn (LF2238): Magic Iris Interactive Die 

 
- Lawn Fawn (LF2239): Magic Iris Add-on

3D Embossing Folder: NHHE002
 ( WAW!... og så er den DANSK... jeg er virkelig imponeret!)

- NHH Design: Designnr. NHHC040 

- NHH Design: Designnr. NHHC041 
 
Ud over det du ser på billederne, har jeg brugt 
 
Akvarel farver:
Winsor & Newton, Professional:
- Blå: Cobalt Turquoise Light 
- Gul. Winsor Yellow
Rembrandt:
- Pink: Quinacridone Rose 
Sort: Lamp Black

DIV tilbehør: Det som altid står klar på mit arbejdsbord ;-)
Blyant, viskelæder, T-linial, 3D skumtape, 
medium glue dot's, bogbinderlim, dobbelklæbende tape.

 først lavede jeg motivet i grå nuancer...
men syntes ikke om det... så nuancerne blev aldrig malet færdige... 

 Jeg tog i stedet og gjorde et motiv vådt med vand...
vådt i vådt teknik akvarel teknik:
- Rent vand på motivet
Gul - Pink - Blå farver på
Dette danner en regnbuens faver når farverne blander sig...

Således farvelagde jeg motiverne... en efter en...

 Da mine motiver er stemplet med Distress Oxide og embosset, 
får de denne lette forhøjning samt blanke overflader på den sorte farve...
en effekt jeg holder af at bruge ;-)

 Akvarel farverne var fremme og igang, 
Derfor tog jeg min pensel med farve på, dyppede den let i rent vand,
(gør dette med 1 farve af gangen!)
"splattede" lidt farve på min baggrund, da den gerne skulle passe til resten... 
Uden at have meget farve på sig.
Jeg kan godt lide kontrasten imellem det MEGET farvede og det lyse/hvide baggrund
 at smide en lille smule farve på, med de 3 grundfarver 
og derefter lade det ligge til det er tørt.

Da selve funktionen er samlet i kortet inden jeg ville farve baggrunden,
 lagde jeg det som skal sidde i midten på/i IRIS effekten, inde i midten
således at den ikke fik farve (det som ses i den runde cirkel). 



 IRIS effekten er lavet med Lawn Fawn Die'en... 
Hver del er lavet i hver sin farve... 
Således at det matcher resten.

Midten/ cirkelen stemples og embosses.
Herefter har den fået "splatter" effekten lige som baggrunden...

Da baggrund og midte er tørre, sættes det sammen.

 Her ser du det færdige kort.
Det ses som modtager modtager det...

 Når der trækkes i håndtaget (det er sort med en hvid pil på)
så åbner midten sig...
 således ser det ud når den er åbnet helt op...
Midten er fuldt synlig... og teksten kommer fint til syne...

Hvis du vil se et lille videoklip,
 af hvordan dette kort ser ud "in action"...
så finder du det på facebook i denne gruppe:
 Og du er velkommen til at kigge med i denne gruppe.... 
Ligge dine skønne kort eller scrapbook kreationer ind...

Jeg syntes at disse nye stempler og embossingfolders fra NHH Design er fine!...
Er gode til game'eren... teenageren... Den voksne der syntes om at spille...
Om det er på PC'en, Playstation eller lignende, for slet ikke at tale om personer som sidder ved computer/tastatur hele dagen fx. Studerende, kontorarbejde eller direktøren osv osv osv...
Jeg tænker der er mange muligheder i disse fine ting fra NHH Design... 
Jeg er vild med dem!... hvad syntes du?... 
skulle vi ikke prøve at støtte dem som laver nogle skønne ting i DK?...

Måske syntes du dette kort er for vildt i farverne?...
Måske er det lige netop det som inspirerer dig?...
 


 Covid-19 virus fylder på min arbejdsplads...
I min fritid... 
Når jeg er ude at handle ind... 
Sååååå når jeg har fri og tid til at hygge...
Sååå skal der farver, papir og lignende til 🤣 
Pas på jer selv og hinanden der ude 😉



Let’s share handemade kindness!...
 Citat Fra Jennifer McGuire 



Det jeg deler med dig her, er IKKE sponsereret... 
Jeg deler det med dig fordi jeg kan lide disse ting...

Håber du nyder din weekend...
Masser af kreative hilsner fra 
Heidi Bjørn
 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...