fredag den 17. april 2020

ErstatningsDaddy's kort til gavekort. Det første ud af 3 stk. Herrekort

Hejsa...

Velkommen til "mit lille univers"...
Det glæder mig mere end du aner at du kigger ind...

I dag kigger vi på det første kort ud af 3 stk.
det har form som et Tag.
Og har Lomme til fx. et gavekort.
Glæd dig til de kommende dage..
Hvor de andre kort kommer i hver deres indlæg her på Bloggen ;-)
 Et "Herre kort"...
 
 Dette tags er lavet med Dies, stempel, Sværte, Karton, Mosgummi...
med plads til gavekort på bagsiden.


Materialer:

Dies:
Tillykke: Simple and Basic dies.
Gavekort: Simple and Basic dies.
Knus: Tree Scoops design.
KNUS: Gummiapan dies.
Tandhjul: Bigz/SizzixTim Holtz, Gadget Gears
Crealies: Tag's XL.

Stamp:
Tim Holtz Cling Rubber Stamp Set: Glorious Garden
(Kan også erstattes af et designark).

Karton:
Motiv ark 2 stk. forskellige.: (motiv er klippet ud af motivark.)
Turkis, sort, limegrøn glitter karton, Kvistkarton,
Holografic karton, Guld karton, Sølv karton, 
 Hvidt ark (stemples og farves.).

Sværte:
Sort Distress Ink.

 Punch: We R Memory Keeper.
Crop-A-Dile, All in one: Laver hul i tag's.
Hole Reinforcer Punch.

 "Tillykke" teksten, 
er skåret i sort Mosgummi og Holografic karton.
De to ting er limet sammen med Bogbinderlim.

"Knus teksten",
er skåret i karton og mosgummi.
De to ting er limet sammen med Bogbinderlim.

Dekorations karton'et er stemplet med motiv, 
og farvelagt med Distress Ink.
Herefter klippes teksten med tekst dies.

Det færdige kort, 
som det ser ud når modtager får det.
Her ser du bagsiden af kortet.
Jeg har skåret det prikkede ark med tag's dies.
(for at få samme kant på lommen, som selve tag'sen)
Jeg sætter teksten på, derefter river jeg kanten,
Når jeg river kanten, så gør jeg det i frihånd, 
da jeg godt kan lide udtrykket her af.
Lommen / det prikkede ark, limes på 3 sider
således at det danner en lomme til Gavekort'et.

Dette tag, sidder i lommen,
er dekoreret med to tekster,
1 tekst i guld, 1 tekst i sølvfarvet karton
Simpel dekoration, da den ligger i en lomme,
Den nederste tekst kommer først til syne,
 når kortet tages op af lommen.
Kun fantasien sætter grænser for hvordan Gavekortet skal være.
Eller om lommen skal indeholde noget helt andet...
Fx. billetter, foto's osv osv osv... 
Bag på dette "lille " tag, har jeg skrevet en hilsen:
Gavekort: Til hyggetid...  ud og spise en dejlig middag,
fx. på Panya Thai, eller lignende.

Her ser du det færdige kort / tag's...
På de to tag's, har jeg brugt samme tekst.
men i forskellige farver/Layout.
Baggrundspapir samt tag's, har jeg sværtet kanten på.

"I denne Corona'tid, er der en masse vi ikke må/kan".
Den store rungende sætning i øjeblikket er 
"Sammen hver for sig"
Såååå derfor er der her lidt, at se frem til, for min ErstatningsDaddy... 
Han er vild med Thai Mad... derfor skal vi ud og smage på det... 
Hvilket bragte STOR LYKKE hos modtageren. ;-)
 Han ønsker sig ikke ting!... men nyder når vi laver noget sammen... 
så derfor handler hans gave om det...

Herre kort med guld og glitter?...
Kan det bruges?...
Jaaaa... selfølgelig... måske er det kun mig som syntes det?...
men bruges det på det rette sted, så er det super fint...
OGSÅ selvom det er til en "gut" ;-)
Så er der stadig plads til guld og glitter...
og andre blanke ting, som fanger øjet...

Hvis guld og glitter bruges rigtigt,
 så syntes jeg at det kan tilføje en god effekt til selv "Herre kort"
Så vær ikke nervøs for det...


Hvem er ErstatningsDaddy?...
Jeg mistede min far for mange år siden!... 
Han døde i en arbejdsulykke, han kom i en møgspreder!...
Ja du læste rigtigt... desværre!... Min Farfar døde få måneder før...
Det var så langt fra spændende, som det kan være.
Og jeg ønsker ikke denne oplevelse for nogle som helst andre!... 
Jeg har mange fantastiske minder fra de to... men
min ErstatningsDaddy, er jeg ikke i familie med...
Han er ej heller min mors kæreste eller andet!... 
Han er netop fyldt 70 år i går, dvs. han har fødselsdag
samme dag, som vores alle sammens Dronning Magrethe ;-)
Men han er der for mig... og har været det i MANGE... MANGE år... 
Vi laver mange sjove små ting sammen...
fx. køber blomster og planter i potter til gårdhaven...
Eller hvis der er noget som skal kigges på i hytten,
så er han den første til at komme og hjælpe osv.... osv.... osv...
Dette værdsætter jeg!...
ErstatningsDaddy er den familie jeg selv har valgt ;-)

Jeg Hygger mig meget med det kreative... 
Jeg glædes når jeg sidder og arbejder med det... 
Jeg samler også energi til at overskue 
mindre fantastiske ting i hverdagen på den måde...  
Find den ting som giver dig ro og overskud...
Min er det kreative... 
Hvad er din?... 

Hvis du kigger med her til... 
så er jeg glad!!!... 
Jeg håber du blev inspireret til selv at gå igang...

Masser af hilsner fra Heidi Bjørn

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...