mandag den 20. april 2020

Nummer to ud af 3 stk. Tags, til gavekort. Herrekort


Hejsa...

Velkommen til "mit lille univers"...
Det glæder mig mere end du aner at du kigger ind...
I dag kigger vi på nr. 2 kort ud af 3 stk.
Af dem som er lavet til min ErstatningsDaddy's 70 års fødselsdag.
I morgen, får du det sidste kort at se...  

Her ser du en del af bagsiden af kortet, med plads til "gavekort".

Her ser du en del af forsiden af kortet.


Materialer:

Dies:
Happy Birthday m. cupcake: Cottage Cutz
70 / tal: Bigz/ Sizzix, Shadow box alfabet.
Tillykke: Dixi Craft.
Gavekort: Simple and Basic dies.
KNUS: Gummiapan dies.
Til dig: Tree Scoops design (Advent kalender 2019).
Tandhjul: Bigz/SizzixTim Holtz, Gadget Gears
Crealies: Tag's XL.

Karton:
Motiv ark 2 stk. forskellige.: (motiv er klippet ud af motivark.)
Turkis karton, sort karton, limegrøn glitter karton, Kvistkarton,
Holografic karton, Guld karton, Hvidt ark (stemples og farves.).
Silkemat blommefarvede metal karton.

Sværte:
Sort Distress Ink.

 Punch: We R Memory Keeper.
Crop-A-Dile, All in one: Laver hul i tag's.
Hole Reinforcer Punch


Dette er bagsiden af kortet.
I dag starter vi bag fra...  
og bagsiden af det lille tag, som hører til denne lomme. Det lille tag er et håndskrevet "gavekort"...

Tal er lavet med glitter karton i limegrøn
 samt silkemat blommefarvet karton!...
 De to tal er dermed hver sin farve.. Det giver lidt liv i kortets udtryk.
Jeg arbejder ofte med ulige antal dekorations elementer,
Hvilket ses her på lommen (der er 3 dekorations elementer)...
Få elementer = de skal passe fantastisk sammen... for at virke...


Her ser du det færdige kort, 
som det ser ud når modtageren får kortet.
 Jeg er gået efter et simpelt, men dekorativt udtryk...
Om det er lykkedes det syntes jeg... hvad syntes du?



Når det lille tag, tages op af sin lomme...
kommer den sidste del af teksten til syne...


Her ser du forsiden af kortet...
Tandhjulene er brugt igen... således at der er et sammenhæng
imellem kortene... tekster og udklip er dog forskellige...

Det lille udklip er et skilt/reklame for Fernet Branca...
Fernet Branca er lige noget for min ErstatningsDaddy. ;-)
Nogle gange kan små detaljer tilføje kortet noget lækkert.
 fx. betydning eller udseende, for modtager.


Her ser du de to forsider af de to færdige tags...
Når jeg laver flere kort som skal passe sammen,
Så vælger jeg altid 1 eller flere elementer som går igen  på kortene... 
Her har jeg genbrugt mange elementer... 
Alligevel er de to kort (kortet fra i går på denne blog) forskellige!
De to kort er forskellige samtidig med at de passer fint sammen... 
På det store tag, samt det lille tag til lommen,
Her er der også genbrugt elementer...
Holografic karton... Dog med en anden tekst / form.
Guld karton... Dog med en anden tekst / form.
genkendelse kan give et øget indtryk af sammenhørrighed ;-)

Jeg siger tak for i dag...
måske dette har inspireret dig til selv at gå igang?...
Du og dine må have en dejlig dag... 


Masser af hilsner fra Heidi Bjørn


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...