torsdag den 14. april 2022

Simpelt kort, men med masser af effekt: Krondiamantbryllup

Sååå heldig at få lov til at lave et kort,
 til et par, som fejrer deres Krondiamant bryllupsdag.

 
Dagens kort ;-)



Da jeg tideligere har lavet skilt til deres æresport, til deres diamantbryllup,
det dengang et stort ønske, at det var noget med rødt… 
Rød er kærlighedens farve… sååå… 
Jeg tænkte at dette kort også skulle emme af kærlighed…

Så dagens opg. er:
Farve: Rød/hvid
Emne: Kron diamant Bryllup= MASSER af kærlighed/samhørighed.

Der er sååååå mange måder at lave kort på…
Nogle gange tager de mest simple kort længere tid, 
end de totalt overfyldte…

Et “overfyldt” kort: 
Giver altid mulighed for at tilsætte lidt mere, 
hvis jeg skulle være uheldig at laver en fejl…
Og det er altid en balance at få det udtryk, som jeg ønsker mig…
Nogle gange hurtigere end simple kort, 
Jeg syntes at disse kort kan være sjove og spændende at lave… samt at se på!… 

Keep It Simple:
Disse kort kræver planlægning!…
Der er ikke plads til fejl… for alt ses på det simple kort!…
Mit bedste råd er helt klart PLANLÆG ALT… og så sæt det sammen til sidst!.

Dette kort er i min verden et
“Keep It Simple kort”… 
Og jeg har nydt at sidde og hygge mig med at lave det… 
Jeg tænker altid… 
Hvordan giver jeg kortet et lille overraskelses element.
For mig er det VIGTIGT at modtageren tænker…
Dette er noget specielt til mig/os!…
Om det lykkedes mig hver gang? Ved jeg ikke…
Men jeg prøver på at opnå det hver gang… ;-)

Materialer:




Farve: Watercolour Brushmarker Pro fra Karin: 
- Red209 + Burgundy075
- Gelpen i sort. (Q-Connect fra Sigma)
Krone Dies: (gl. men fantastisk.) har ikke indpakningen…
Diamanter Dies: Simple and basic: vare nr. SBD173 og SBD174
Base: Baggrundsdekorationskanten samt skriveflade inden i kortet:
Card deco/CDECD0056
Tekst/Bryllup: Three Scoops/TSCD0019
Røde hjerter: Sizzix/Tim Holtz dies nr. 665852
Kortbase: kvistkarton 8” x 8” ( færdig str. 4” x 8” )
Mosgummi 2 mm.: sort.
Karton: Hvid, rosa 2 stk. røde nuancer. 
Effekt karton: 
- Sort glitter karton fra Sizzix
- Holografisk karton fra Tonic Studios.
Filt: Rød.
Sort sværte: Distress Ink: Black soot
 Halvperler: Nuvo drops/Crystal clear.

 
Kortet´s simple udtryk, peppes lidt op med 3D effekt.
Højden på tingene varierer, hvilket er med til at skabe liv i kortets udtryk.
Teksten er lavet med alm. Rødt karton + mosgummi + farve.
Tone i tone effekten i den røde farve er lavet med Karin BrushmarkerPro´s.

Tekst arbejdsgang:
- Skåret i mosgummi og rødt karton.
- Limet sammen.
- Lad limen er tørre.
- Mal først den mørke røde farve på, 
- Derefter laves en glidende overgang med en lidt lysere rød farve.
- Nu ses en glidende overgang fra mørk til lys farve.

Denne teknik kan laves med mange andre typer af farver, 
brug eventuelt en farve, som du er glad for at bruge i forvejen.
 

Hjerterne er lavet i røde nuancer. 
3 røde nuancer i karton og et lag i filt.
For at udligne højdeforskellen imellem det store og lille hjerte,
Er der lagt sort mosgummi under det lille hjerte + pil.
 

Når du ser på dette billed, så håber jeg at du ligger mærke til
Den fluffiness filten giver på hjerterne,
Samt den skyggeeffekt det skaber med højden på hjerterne ;-)
 
 
Diamanten og kronen: er lavet med holografisk sølvfarvet karton.
Selve detaljen er lavet med sort glitter karton og limet sammen.

efter de er monteret på baggrunden, har jeg lavet lidt “fartstriber”…
“Fartstriberne” skulle gerne give dig et indtryk af, at de er i bevægelse ;-)

Teksten er lavet med Three Scoops dies… like ;-)
 

 
På dette billed ser du det smukke holografiske karton fra Tonic Studios
Jeg er helt vild med den effekt det giver…
Det kommer altid an på hvor fra du ser det!… ang. Farven…


Her ser du et nærbillede af teksten.
Effekten med at teksten går fra en mørk farve og ud til en lys, 
er en fin lille detalje! på et ellers meget simpelt kort… 

Halvperler:
Ohhhhh… om det er færdige halvperler (dots m.m.)
Eller om du laver dem selv med Nuvo, stikles eller lignende… 
Så giver de en effekt som jeg holder af at bruge…

Du ser det tit hos mig… 
Kontraster… ;-) jep… kan ikke lade være ;-)

Når kortet åbnes ses dette…
Inden i kortet:
 

Til venstre ses en helt simpel diamant.
Til højre ses samme baggrund, som ses på forsiden af kortet…
Den har en fin lille kant, hvilket jeg syntes er lidt hyggeligt at se inden i også…
Så er der noget pænt at skrive på, 
Det syntes jeg er med til at færdiggøre kortets udtryk.
 

 Diamanten er skåret i holografisk karton… 
 
 
Her ser du det færdige kort sammen med konvolutten.
Selvom kortet har et enkelt udtryk,
Så er der som altid tænkt over de enkelte elementer, 
hvilket jeg håber det giver et indtryk af, 
i denne lille Bloggpost ;-)

Du og dine må have en fantastisk Påske… 


MANGE TAK, Fordi du kigger med her hos mig...
Det glæder mig mere end du aner!...
Måske det kan give lidt inspiration?...
Du må have en skøn dag.

INFO:
For en god ordens skyld vil jeg informere dig om at indholdet IKKE er sponsoreret. 
Det jeg viser i Dette indlæg er:
- Ikke sponsoreret af nogle.
- Jeg har materialerne i dette indlæg, fordi jeg har købt dem.
- Jeg deler dette fordi jeg holder af at bruge mine materialer.
- Det jeg deler i dette indlæg er min personlige holdninger  
samt oplevelser med produkterne.
Jeg deler dette for at inspirere andre


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...