lørdag den 28. marts 2020

Shop Amok i denne Corona'tid ;-)

Hejsa og velkommen til...

Det glæder mig mere end du aner...
at netop du kigger ind til mig... TAK...

Jeg håber du finder noget som kan inspirere dig her ;-)

Dagens emne... Shop Amok...
 Siden plejer at indeholde hvad jeg laver af kreative ting... men ikke i dag ;-)


Hjææælp dine ynglingsbutikker i denne svære Corona'tid...
Hvis du ønsker at de butikker, er der når alt dette er overstået!...
Folketingsvalgte samt os andre i DK, gør en masse...
for at hjælpe Erhvervslivet/personer i DK...
Hvilket jeg syntes er fantastisk!... 
Lad os alle stå sammen i vores fantastiske land!... 
Lad os alle stå sammen om at hjælpe Danmark videre!... 

Ganske kort om mig i denne Corona'tid:
Jeg er hjemsendt fra arbejde... Jeg har alt for MEGET at se til på arbejdet!...
Jeg er en af dem som bliver omtalt som "laver samfundskritisk arbejde"  
og får på ingen måde lov til at holde fri fra jobbet!
Det berører min arbejdsplads i MEGET høj grad... samt alle andre!...
På min arbejdsplads blev der meldt ud at vi mangler 500 personer i denne tid pga. Corona...
Tænker det giver et indblik i hvor travlt vi har... 
såååå jeg falder ofte om på sofaen når jeg har fri i øjeblikket... ;-) desværre...
Jeg er overbevist om at vi alle gør vores bedste i denne tid.
Corona berører os alle... Når det er sagt... sååå... 
giver det os kreative en fantastisk god grund til at hygge med det kreative... 
eller?... selvfølgelig kan vi ikke mødes i samlet flok i øjeblikket... 
Men vi kan være kreative "sammen, hver for sig"...
Dette koncept har et par veninder og jeg brugt i maaaaaange år... det kan anbefales!...

SHOP AMOK... 
Hmm... jeg tænker... lad os støtte de pressede selvstændige i DK...
Dagligvarer shopper jeg helt som jeg plejer...
men hvad med de butikker vi kommer i, inden for det kreative?...
OG henter lækre værktøjer, til vores kreative bord???...
ønsker DU at de er der efter alt dette er overstået???...
Hvis ikke... så fortsæt med at gøre INTET!... 
HVIS DU ØNSKER
DE BUTIKKER DU HANDLER I SKAL OVERLEVE???...
Så køb ind i de danske butikker...
på den måde hjælper vi hinanden... i denne svære tid...

Jeg har shoppet hos to butikker inden for den sidste uge,
som jeg gerne vil dele med jer...

Hvem ved... det kan jo være der kommer noget senere, 
hvad jeg har brugt mine indkøb til?
 kommer et par indslag med noget de lækre ting er brugt til at lave... 

Jeg har handlet med Tree Scoop Design:
Først vil jeg lige sige at jeg har før omtalt deres
Jule Advent Kalender... I den var der en konkurrence...
på Instagram og Facebook...  Sidste frist for at deltage d. 12.1.2020!!!...
De fandt "allerede" en vinder d. 22.3.2020!!!...
Er det kun mig der undrer mig?... ja jeg syntes endda det er enormt dårlig stil!.
Hvis de forventer at vi skal støtte dem, 
så syntes jeg også at de skylder os kunder at behandle os pænt!!!...
Puhhh ha det hjalp lige at få det sagt... beklager mit sure opstød!... 


Hvis du undrer dig over at de er nævnt her, så har du måske ret... MEN...
De er ikke en af mine ynglingsbutikker lige nu... pga. oven nævnte.
Jeg syntes de laver nogle fine ting... 
og de fortjener en chance mere... eller?...
Jeg har handlet med dem og bestilt nogle ting hos dem Mandag d. 23.3.2020
(Jeg håbede på at de kom frem langt hurtigere end afslutningen på deres jule advents konkurrence)
PAKKEN kom ALLEREDE Torsdag d. 26.3.2020 WAW!!!... 
Måååske de kan blive til en af mine ynglingsbutikker en dag?...

Jeg købte disse smukke ting Tree Scoop Design:
 Jeg er helt vild med deres julemand, måske lidt uden for sæson... men skøn...
Såååå der er mulighed for at være i god tid ;-)
Kors samt tekster, kan bruges hele året rundt... 

Jeg købte Dies: Der er lidt til de fleste anledninger... 
dejlig størrelse!... og lækker skrift!... 


Jeg har handlet med:
Hobbyboden.dk 
Her handler jeg med jævne mellemrum!!!...
Nye spændende udenlandske ting lander hurtigt her... 

Jeg bestilte varer mandag d. 23.3.2020
 og modtog det tirsdag d. 24.3.2020
Jeg har mange postitive ting at sige om dette sted:  
1.: Nem og funktionel Web-shop.
Finder nemt rundt på siden!, varerne ligger fint sorteret i deres kategorier!
Hvis der er noget bestemt jeg vil finde, så finder søgefunktionen den hurtigt.

2.: Vildt hurtig levering!... 
Langt de fleste gange jeg bestiller, så kommer det dagen efter!!!...
når jeg bestiller tideligt!. Det er et "HIT HOS MIG"...
For når jeg har bestilt, sååå glæder jeg mig til at modtage varerne ;-)
 
3.: Hurtig svartid, hvis jeg har spørgsmål.
 Stiller jeg et spørgsmål! så bliver der svaret hurtigt!
som regel samme dag og nogle gange et øjeblik efter jeg har spurgt... 
Disse 3 punkter er SUPER kundeservice!...
Jeg kan sige mange andre pæne ting om denne butik...
Derfor holder jeg mig til de 3 vigtigste for mig...
Jeg købte disse smukke ting Hobbyboden.dk:
 Ohhh... syntes bl.a. Karen Burniston
(Karen Burniston er ikke dansk!... Men hun er dygtig!... og det er købt i en dansk butik!...)
 Denne gang er det Deis jeg har købt... 
det er helt klart noget jeg kan få mange timer til at gå med... 

Den sidste butik jeg vil nævne... 
er Hobby og Brugskunst...
Det er den lokale hobbybutik!...
Den er en fin butik, som jeg holder af at komme i... 
Dejlig venlig betjening af Jonna... 
Den har fine ting, og det skønne er at den ligger tæt på mig...
Pga. jeg ikke kommer så meget ud i denne tid, så har jeg ikke noget at vise fra dem i dag... 
men jeg handler der når muligheden byder sig, da jeg gerne vil værne om vores kreative butik her i byen... det er jo dejligt at den er til... så lad os bevare den ;-)
Nu vil jeg ikke fortælle mere om de 3 vidt forskellige butikker... 
Nummereringen har INTET at gøre med hvor meget jeg handler hos dem...
Dette er bare et lille sammenkog af mine tanker, i denne Corona'tid...
Jeg bruger MEGET af min fritid i mit "kreative hjørne"...
Det er helt klart her jeg samler energi...
plejer gerne at sige at det er "min måde at meditere på"...
Min x havde en fin måde at sige det på:
"Nuuu er det tid til at du sætter dig og rumsterer med noget klippe klistrer halløj"... 
"du bliver altid så dejlig glad, når du har været der inde"... 
(Jeg ved han havde ret... kreativitet gør glad!... både for MIG og mine omgivelser!...)

Jeg har selvfølgelig "leget" lidt med det ene stykke "legetøj"... 
kan jo slet ikke lade være... RØDMER...
Det er ikke blevet til noget færdigt projekt endnu... men er igang... ;-)

Håber du nyder de kreative ting i denne tid...
Husk at gøre noget, der gør dig GLAD med jævne mellemrum...
OGSÅ i denne tid også... Måske især denne tid...
Der sker så meget vi ikke kan styre i forbindelse med denne Corona'tid...
så måske er det vigtigere end nogensinde før...
at hygge med det du holder af... for din skyld...


Hav det fantastisk... nyd de små ting...
sørg for at holde dig glad og rask...
Handl de steder du ønsker, er der efter denne Corona'tid
pas på dig selv og dem som du har kær...


Masser af hilsner fra
Heidi Bjørn


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...