mandag den 23. august 2021

Konfirmations slimline kort med sejlskibe.

Konfirmationskort til en som er vild med at sejle... 


3 fløjet konfirmationskort.
Til en skøn ung gut.




Dagens opg. er:

- Kort til konfirmand/dreng.
- Det skal handle om sejlads.

I disse tider er der en masse begivenheder som er rykket lidt rundt på,
det gælder også denne konfirmation.
Det er grunden til at jeg først kan vise jer dette kort nu.

Kortet er enkelt... og alligevel med mange detaljer...

Nu hvor kortet er til en ung gut, 
så har jeg valgt at dekorationen ikke er prangende, 
men der i mod med mirror guld karton og Nuvo Drops, som effekt.


På dette lille udsnit af det færdige kort, 
ser du det blanke mirror karton sammen med Nuvo Drops...
i flere farver (gennemsigtig, mirror karton og perlemors effekt)

Jeg bruger ofte mange forskellige nuancer sammen...
Det giver “liv” i kortet... 
Og kontraster... er en god ting...
Blank / mat
Råt /fine detaljer... 
osv osv osv... Der er mange muligheder... 

Kortbasen er  8" Høj x 4" bred. 
Arket er 8" x 12" ( foldet ved 4" og 8" = færdigt mål 8" x 4" )



Når jeg har valgt farverne, samt format på mit kort, 
laver jeg dekorationen til kortet,
i dette tilfælde er det de maritime detaljer lavet med Marianne Design dies.
Teksten som er skåret med Three Scoops die.
Nu planlægger jeg hvilke skæringer der skal laves på mit kort.

De to skæringer med Bølger, bliver skåret på hver sin side, 
således at det lukkede kort viser alle siderne / lag.

Disse tanker, er kun de helt overordnede linjer... 
og kan meget vel ændre sig hen til det færdige produkt.
Lilinerne her giver mig det overordnede overblik.



Når jeg får sådan en opgave, er det nogle gange herligt,
at have lidt dekorations karton liggende i mine private gemmer
Her fandt jeg dette skønne stykke karton, som passede perfekt til temaet...



Når kortet åbnes, ser du dette...
Det gemmer på et ror, samt et stort tillykke, fra Three Scoops.
Jeg havde en rest fra det jeg havde klippet i dekorations arket, 
som er brugt på siden til højre.
En lille let dekoration med en kant med Bølger...
Det giver noget til helheden i kortet… Syntes jeg.



Jeg kunne have valgt at lave det som alm. kort,
Hvor jeg havde klippet lidt af forsiden...
Dette giver også en fin effekt.
I det at det er et slimline kort, 
så er der stadig masser af skriveplads på kortet.



Teksten på kortet er lavet i Guld mirror karton.



Således ser den selvsamme kortside ud på indersiden.
Her ser du hvor jeg har åbnet den anden side.
Til venstre i billeder, har jeg lavet plads til at der kan skrives lidt.
til dekoration har jeg såret en herre ud i guld mirror karton.
det er for at give lidt effekt inden i kortet...

På midtersiden har jeg dekoreret med lidt flag i dagens anledning.
De er skåret med Simple and basic's die til mini slimline kort.



Her ser du flagene tæt på.
Jeg har tegnet en lille let sort streg,
således at vi får en fornemmelse af at flagene hænger på noget.
samt tilsat 3 stk. Nuvo Drops. i lidt forskellige størrelser.
 


Her ser du det alle 3 indersider... 

Der er ikke mange men få små detaljer... 
som er med til at danne en helhed.
Fyrtårnet stikker op over kanten på den ene side, 
sammen med lidt af en sejlskib.
Du kan se flagene og der er en lille kant, 
af det blå dekorations karton, på den sidste side.
I min verden er disse små detaljer med til at give en helhed på kortet.



Her ser du kortet foldet ud. Set fra bagsiden / forsiden af kortet.



Det færdige kort ser således ud, når du ser det fra forsiden af.
når kortet er foldet sammen.


MANGE TAK, Fordi du kigger med her hos mig...
Det glæder mig mere end du aner!...
Måske det kan give lidt inspiration?...
Du må have en skøn dag.


INFO:
For en god ordens skyld vil jeg informere dig om at indholdet IKKE er sponsoreret. 
Det jeg viser i Dette indlæg er:
- Ikke sponsoreret af nogle.
- Jeg har materialerne i dette indlæg, fordi jeg har købt dem.
- Jeg deler dette fordi jeg holder af at bruge mine materialer.
- Det jeg deler i dette indlæg er min personlige holdninger  samt oplevelser med produkterne.
Jeg deler dette for at inspirere andre som holder af at bruge disse eller tilsvarende produkter.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...