fredag den 31. januar 2020

LOVE... LOVE... LOVE... i pink ;-)

Hejsa....

Velkommen her til...
Det glæder mig meget...
at du fandt vej ind til mit univers...

I dag drejer det sig om dette Valentine kort...

kortet er lavet enormt simpelt... 


Materialer:

Sort sværte (fx Distress Ink)
Pink Sværte (Distress Ink)
Dekorations ark i matchende farver.(jeg har brugt 3 forskellige mønstre)
Perlemorsark i sølvfarvet.
Silkemat sølvkarton.
Gage
1,5 m. Organzabånd ca 2 cm. bredde
Stickles (Clear farve = Crystal) 
Stickles (Rød farve = Christmas Red)
Lim
Dies


Arbejdsgang:  

Lag 1
→1 Dekorations ark 5,5 inch x 5,5 inch

Lag 2
→1 Dekorations ark fra en rund blok med buet kant 
(kunne også vær4e skåret ud med en dies)

Lag 3
→ 1 stykke gage... revet lidt i... sat på som næste lag.
→1 stk. dekorations cirkel skåret ud med dies + embosset + sværtet m. pink/sort (meget lidt)
Arket er perlemorsfarvet sølv.
(jeg tror at dies'en er fra Marianne design, den jeg har brugt.)

Lag4
→ 1 stk dekorations ark, skåret ud med dies/cirkel ca. 3 inch
- foldet et stykke organza bånd, langskantens bagside,
- sat på med foamtape på kortet.

Lag5
→ Nøgle og lås, er skåret i sølvkarton med Spellbinders D-lites s2-035.
→ Sløjfe er foldet i organza bånd/pink. hvorefter den er sat på.

Lag 6. afsluttende finish..
→ Til sidst er der sat lidt Stickles glitter glue på (farve Crystal)

Lig mærke til at gagen ikke ligger i en lige kant rundt ...
Gagen er revet og lidt rustik at se på...
en kontrast til det ellers søde tema ;-) 

Det sølvfarvede lag, er embosset, og derefter sværtet let med pink sværte (Distress Ink)
Derefter sværtet kanten med sort (Distress Ink)

På dette runde røde dekorationsark (xoxo)
Har jeg sat få prikker/dutter med rød Stickles.
en meget lille detalje, men god effekt syntes jeg.

Her ser du det færdige kort...

Dette kort er ikke et jeg har lavet i dag...
Jeg har rykket rundt på ting, hjemme i min lille hytte.
tænkte at dette måske kunne inspirere...
Det er snart tid til at lave Valentinskort igen ;-) 
og selvom kortet ikke er nyt... så er der altid plads til lidt kærlighed i verden...


En lille tanke fra mig:
Når jeg viser kort her på min side, så er der mange eksempler som dette...
Hvor du kan lave fine kort med materialer som du har der hjemme!...

Det er ikke altid nødvendigt at det lige netop SKAL være...
det papir, dies, dekoration osv... osv...
som jeg har valgt at bruge... det er ment som en inspiration...

Måske du har lyst til at lave det i en anden farve?
med et andet motiv?
eller...
noget helt andet?

Måske du "bare" syntes det er en lille detalje der er sjovpå mit kort... 
Hvem ved?... 

 Rigtig god fornøjelse med at lave lige netop det kort,
 som du er blevet inspireret til at lave... 



Dette kort er ikke et jeg har lavet i dag...
Jeg har rykket rundt på ting, hjemme i min lille hytte.
tænkte at dette måske kunne inspirere...
Det er snart tid til at lave Valentinskort igen ;-) 
og selvom kortet ikke er nyt... så er der altid plads til lidt kærlighed i verden...

En god dag til dig og dine, 
og rigtig god fornøjelse med det kreative ;-)

Masser af hilsner fra Heidi


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...