mandag den 13. januar 2020

Herrekort i blå nuancer,

Hejsa..

Velkommen til min side...
Mange tak fordi du kigger her ind, det glæder mig... mere end du aner ;-)

I dag er det et Herrekort vi kigger lidt nærmere på...
De fleste materialer som er brugt til dette kort kommer fra Tree Scoop's adventskalender.

Det er jo dejligt med en kreativ pakke HVER søndag i December måned... 
Pakken indeholdt IKKE noget jule relaterede... 
så jeg må indrømme at det først er nu at jeg har fundet den frem... 
Jeg ville have elsket at der havde været bare en lille ting
som var juleagtig i fx. den 1. advent'spakke... så havde de gjort mig glad.
Det havde ikke behøves at være hovedemnet... 
meeeen en nissehue eller en anden lille ting
som havde kunne bruges til de fine motiver de efterfølgende uger
ville have været fantastisk!... set med mine øjne...
Tilgengæld så kan indholdet i denne adventskalender bruges hele året rundt ;-)
Hvis du er blevet nysgerrig og gerne vil købe stemplerne/adventskalenderen,
så har du stadig muligheden når jeg kigger ind på deres side lige nu...
men hvor lang tid deres lager holder ved jeg ikke...
Du finder den via dette link:  Tree Scoops Adventskalender 2019
Jeg havde sat mig for, at jeg ville bruge elementer fra alle 4 adventspakker...
og det har jeg gjort... 

Jeg har brugt dette fra advendtskalenderen: 
1 uge: Blåt med hvide stjerner (dekorationspapir)
2 uge: Stor blomst samt små kviste/grene (stempel)
3 uge: Store blade/grene (stempel)
4 uge: Sko og hat (stempel) samt tekst (stempel)

Baggrunden er lavet således:

Jeg har valgt et helt almindeligt sort stykke karton.
Dette stykke har jeg præget med en 3D embossing folder fra Tim Holz/Sizzix

Efter det er blevet præget, har jeg farvet det med Distress Oxide.
Jeg har brugt:
- Tumbled Glass
- Blueprint Sketch

Jeg har lagt den lyse på først, og derefter den mørke...

Her  ses den færdige baggrund sammen med...
det sorte karton som var udgangspunktet.

Det er en simpel baggrund at lave...
og den har en fin effekt... ;-)

Bag efter dette, har jeg valgt hvilke motiver som skulle bruges og stemplet dem.

Sort Outline:



Er stemplet med Black Soot/ Distress Oxide
Embosset med Fine Detail Clear embossingpulver (fra Ranger).
Teksten er klippet ud og  sværtet med Vintage Photo og Black Soot (Begge er Distress Oxide)

Motiverne (sko og hat) er farvelagt med akvarelfarve.


Dekorations elementerne med Guld Outline:
 
Her efter er motiverne stemplet, og klar til at blive klippet ud.
Jeg har lagt arket på billedet, på en ternet blok,
således at du kan fornemme at den er let gennemsigtig.
Motiverne er stemplet med Vintage Photo (Distress Oxide)
Guld embossingpulver (Quins gold fra Ranger) 
De er stemplet på Pergamano papir,
du vil også kunne bruge anden form for vellum papir 

Jo flere lag du ligger disse dekorationer i (pergamano/vellum)
Jo mindre gennemsigtige bliver det, og jo mindre kan man se af baggrunden.



Jeg har valgt to strimler af karton.
1. dekorationspapir fra  Tree Scoop, Blåt med stjerner.
sværtet med Vintage Photo og Black Soot (Begge er Distress Oxide)
2. hvidt karton, som jeg har givet lidt dekoration med en dies (hul mønster). 
sværtet med Vintage Photo og Black Soot (Begge er Distress Oxide)


Min fremgangsmåde når jeg laver kort er:
Dette er i korte generelle træk:

1. Idé og farveholdning.
2. finde motiver.
3. Finde dekorationskarton.
4. Skitsering af kort, 
for at finde ud af om hvad der skal stemples eller/og skæres med dies osv.
5. Når delene ligger klar, rykker jeg rundt på dem... 
som var det puzlespil's brikker.
Jeg limer dem IKKE endnu.
ind til det ser ud som jeg ønsker det. 
I denne process kan der sagtens komme flere elementer til.

6. Tager foto's
af det som jeg ønske det skal ende ud med.
7. Limer alle elementerne sammen!.
Når jeg venter med at lime dem til nu, så er det pga. jeg på den måde kan se helt tydeligt hvad der skal limes på hvor og hvornår. Alt kan nå at ændre sig lige ind til dette punkt ;-)

8. Nu er kortet klar til at sætte sten/Nuvo drops og lignende på.
Med andre ord, det er nu den SIDSTE finish bliver lagt på.

9. NU er kortet lagt til tørre (hvis det skal det) 
samt kortet er færdigt ;-) 
 
10. Nu begyndes der på et nyt kort ;-) 
START ved punkt nr. 1 igen ;-)


Her ser du det færdige resultat af dagens kort:




Jeg håber at dette kan være til inspiration for dig... TAK for i dag.


Mange hilsner fra 
Heidi Bjørn

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...