lørdag den 1. maj 2021

Slimline kort, Caroline’s 30 års fødselsdag,

Tema for dagens kort: 
Disney + 30 års fødselsdag, twist af romantik

Disney kort i en voksenudgave... 
Til Caroline som fylder 30 år...

Materialerne der er brugt til dette kort er her på billedet

På billedet er der 6 forskellige dies.
Rhinesten i mange forskellige størrelser.
Bogbinderlim, 
Lawn Fawn teflon bonefolder 
(den er dyr... men det hele værd!!! Kan varmt anbefales.)
En sort kuglepen, brug den som du kan lide at tegne eller skrive med.
Foruden det du ser på billedet, så er der brugt:
Ensfarvet karton, kvistkarton (kortbase) mosgummi, 
holografisk sølv karton, glitter guldkarton

Det er lidt blandet hvor de ting jeg bruger kommer fra... 
f.eks. Bonefolder fra USA, Tekst og flag fra DK, dust bag fra Joy / Holland... osv. osv. 

Jeg bliver helt stolt af os i DK... 
Efterhånden er der mange lækre bud på danske design / materialer...
Og lad og bruge dem... Støtte dem...
Sååå de bliver ved med at lave lækre ting
til os kreative... Såååå “GO FOR IT” ;-)

Baggrunden er skåret med scallop kant, 
die’en er fra Simple & Basic (Dansk)
Rhinestenene er fra DanmoreHobby (Dansk) 
De er dog af ældre dato...
Papiret er fra HobbyGross, PaperFavourites: Woodflora
Kortbasen er kvistkarton 21 x 20 cm... foldet færdig kort 10 x 21 cm.

Tillykke er skåret i glitter guld karton. Med sort karton som skygge.
Die’en er fra DixiCraft (fantastisk, men en jeg har haft længe)
Skyggen bag ved bogstaverne, får teksten til at stå frem...
på den måde bliver den mere synlige...
En lille detalje... men det kan være vigtigt.

Disney die’en ved jeg desværre ikke hvor kommer fra,
da jeg har købt den uden indpakning...
Men da jeg så den vidste jeg at jeg måtte eje den... 
For mig er den præcis som den skal være...
I det at teksten/figurerne har fylde... 
bliver den meget tydelig, selv på en meget mønstret baggrund, 
For at fremhæve den yderligere, så har jeg lagt 4 lag karton under den, hvilket gør den høj/tyk.
Højden danner skygge når vi ser på kortet, 
og fremhæver teksten yderligere på kortet.

Det er lidt forskelligt om jeg bruger mosgummi eller karton.
Til give højde forskellen... 
Som hovedregel, kigger jeg på tykkelsen af det som skal skæres ud, 
Da Mosgummi er et blødt materiale, så kan det være svært at styre med tynde detaljer.

Roserne som var ønsket på kortet ses i baggrunden.
På det mønsterede design ark.

PaperFavourites:
I øvrigt en papirpakke jeg er lidt glad for... 
Det rå turkise/petroleums farvet wood/træ i baggrunden...
Er jeg som du sikkert allerede har gættet vild med kontrasten
Sød rose på rå træ baggrund... LIKE
Jeg ønsker mig helt klart mere af den slags.
Den kontrast kan laves med mange ting...

Når kortet åbnes ser det således ud...
På bagsiden af forsiden: 30 + 2 stk. flag.
Forsiden inden i kortet: Navnet på modtageren.

Forsiden inden i, med navnet Caroline på, er simpel.
Jeg har lagt bogstaverne fra Gavlhuset 
på den møsnstret baggrund. 
Skåret bogstaverne ud
Inden baggrunden limes på.
Bogstaverne er skåret i sort samt det mønstrede ark karton.
Efterfølgende har jeg limet bagsiden fast (mønstret design ark)
Limet den tynde sorte kant fast efterfølgende (giver kontrast)

Det var min mening at jeg ville have monteret det inderste af bogstaverne på mosgummi...
Og sat på... 
meeeeen syntes ikke det mønstrede i bogstaverne virkede...

Et nærbillede af  dekorationen.

Når kortet åbnes helt... 
ser det således ud... 
Masser af plads til at skrive en skøn hilsen.
Om man vælger at skrive på en, den anden, eller begge... 
er helt op til den som skriver hilsnen...
Jeg skaber kun de ydre rammer... 
det personlige indhold sørger personen,
som giver kortet væk, selv for ;-)



Således nåede vi til ende i dagens hilsen... 
Jeg har indsat et lille videoklip af kortet,
 på den måde er det nemmere for dig at se hvordan det fungerer...
Selvom du sikkert allerede kan se det for dig ;-)

Du er som altid velkommen til at lade dig inspirere af dagens indlæg...
Inspiration er godt og til glæde for alle...

Mit mål er at du føler dig inspireret... 
Hav en fantastisk dag...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...