fredag den 3. januar 2020

POP-Up kopper, øl m.m.

 Hejsa.... og Velkommen...

Dejligt du fant vej ind til min lille blog...

I dag kigger vi lidt på et Julekort... et POP-UP kort... eller rettere to... ;-) 
Jeg havde en dies med en julekop... dog uden POP-UP effekt...

Dette er et billed af forsiden på kortet...
Jeg har brugt koppen og dekoreret den med en tekst.
Alle dele er sværtet med Distress Ink / Black Soot,
At sværte kanter, er med til at give en god kontrast set i forhold til fx baggrunden.

Jeg har lavet et par af elementerne ud af glitter /sølv ark...
Jer som kender mig, ved at jeg jo tit bruger glitter...
Jeg syntes det ofte giver lidt liv i billedet...

Kontraster er altid godt... i min verden... fx:
- Glitter/ groft sværtet
- Blank sølv tekst/mat Mønsterede dekorationsark.
- 3D effekt/ flade elementer der ikke popper ud.
- Lys/mørk.
Osv...
kontraster er mange ting... og giver "power" til kortet.

Når kortet åbnes, ser det således ud...
Den samme kop som er på forsiden, rejser sig op...
Koppen står op inden i kortet, som du kan se på billedet her neden under.

koppen har jeg sat på "to servietter"...
Eller det skal det i hvert fald se ud som...
I det at Flødeskum, skumfiduser m.m.
er sværtet, hjælper dette netop med til at give en 3D effekt.

koppen set fra "bagsiden"... inden i kortet.


Set fra siden.
Når kortet åbnes, står koppen fint inde i kortet.

Et nærbilled af koppen inde i kortet...

Her ser du kortets forside...

Når kortet drejes lidt i lyset...
giver det blanke en skøn effekt.

Da jeg havde lavet flere forskellige kort som er POP-UP kort...
siger min kammerat til mig... om ikke det kunne være en øl?...
tjooooo... det burde jo være muligt..
Jeg fandt et et ølkrus frem/dies...
Lavede dette POP-UP...

Ja ja... min kammerat sagde det helt klart som en spøg...
så han grinede da han så kortet... så det bragte lykke... ;-)

I anledning af vinter og kulde, så fandt jeg en punch frem,
som lavede snefnuggene... de er skåret i holografisk karton...
Holografisk karton skinner i hele regnbuens farver...
hvilket er en effekt jeg er stor fan af... 

 POP-UP effekten er lavet i alm. kopipapir (80-100gr.)
Dette gør, at det ikke fylder ret meget, i det lukkede, færdige kort...
På den måde er overraskelsen så meget større når kortet åbnes og der er noget i det....

Selve kruset er skåret i gult papir og skummet i hvidt...
Servietten er skåret i mønsterpapir...
Alle delene er sværtet med Vintage Photo ( Distress Ink )

Ølkrus set fra siden...

således ser det ud når kortet åbnes...

HER ses det færdige resultat...
Kortet står helt åbent...
Øllen står fint inde i kortet...

Måske et rigtigt HERRE julekort...
eller til andre som godt kan lide en øl ;-)

Såååå dagens konklusion må være....
at det kan sagtens laves med en øl, som POP-UP...

Jeg ved godt julen er slut...
Meeeen syntes lige jeg ville dele et sidste julekort...
som jo var grunden til at jeg lavede POP-UP kort med andre ting...
og dem kommer der nok flere af i fremtiden... ;-)

Håber i får et fantastisk nyt år ;-)

Hilsner fra Heidi Bjørn



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...