lørdag den 6. november 2021

3 fløjet fødselsdagskort, Yvonne 60 år

Det er altid spændende at få en opgave  at lave et kort til en.
Finde ud af hvad der kunne passe til osv.

Dagens opg. 
Yvonnes 60 års fødselsdag, 
hun kan lide at gå i biografen.

Det arbejdede jeg videre med ;-)


Materialer:

Dies:
Tekst: Tillykke: fra Dixi Craft.
Bogstaver og tal:fra Design5.
Blade:fra Tim Holtz og Crealies.
Mini hjerte: fra Simple and Basic
Stjerne: fra Sizzix ( samme Sovjet brugte i sidste indlæg.
Banner: fra Three Scoop
Filmstrimmel: Tim Holtz/decorative strip/Filmstrip (ældre skæreform)
Blomst: Den helt nye blomst fra i år. Som du ser her på billedet:

Karton:
Kvistkarton, Råhvid, 
Glitter gold, mirror guld og rød
Effekt karton fra Sizzix
(en pakke med assorterede glitter, mirror og silkemat nuancer)

Spempel:
Stempel med billetter er et jeg har haft liggende et stykke tid, og desværre uden emballagen, så jeg kan ikke fortælle dig hvor det er fra. Men du kan bruge et hvilken som helst stempel du syntes vil passe til dit kort. Det stempel jeg har brugt er med en masse forskellige billetter. Da det var temaet for mit kort.

Div.:
Halvperler
Embossingpulver/fine detail clear.
Timholtz Distress oxide: Tea dye og Black soot.
Mosgummi sort 2 mm.
DYMO labelmaker.
Deckle edge/TIm Holtz

Design på kort:
Kortet er 3 fløjet.
Der er lavet to kort som er sat sammen.
1 stk. i kvistkarton og 1 stk. i råhvid karton 
Mål på kort: 8” x 8” foldet på midten.

Kortet er limet sammen i lag:
- Baggrund.
- Dekoration
- Pynt
- Tekst


Kortet er lavet i lag.
Jeg startede med at skære de store elementer først.
Blomst og tekst, baggrund
Derefter tilføjer jeg detaljerne.

På billedet her oppe over ser du teksten meget tydeligt.
Tekstens skygge er lavet med mosgummi. 
Neden under teksten fornemmer du at der ligger 
div. Blade af al mulig slags. Samt en filmstrimmel
Øverst i højre hjørne er der to stk. “billetter”
Billetter, filmstrimmel og stjerner skulle gerne ledes i retning af BIO.
Eller det er i hvert fald min tanke.

At bygge et kort op i lag, er med til at give en fornemmelse af dybde.

Til venstre på forsiden, sidder disse blomster.
Blomsterne er en del af TIm Holtz 
Christmas collection. Men jeg syntes at de kan så meget andet.
Derfor har jeg brugt dem på kortet her.
Jeg er lidt vild med blomsterne, syntes de kan noget som dekoration.


Her ser u et nærbillede af lagene:
Baggrund, filmstrimmel, blade, bogstaver.
Til sidst er halvperlerne sat på.


Baggrunden er stemplet med Tea Dye fra Tim Holtz.
Jeg har lagt stemplet helt tæt på baggrunden. 
Og på den måde lavet “mønsterpapir”

For at fremhæve billetter, har jeg stemplet dem og derefter embosset  med clear/fine detail. Det er en fin detalje til helheden i kortet.


Her ser du kortes forside/det færdige kort.


Når kortet åbnes ser det således ud.
Baggrunden er lavet på samme måde som forsidens.
Elementerne på siden er samme slags som dem der er på forsiden.
Ved at gentage nogle elementer,
 skaber jeg også et sammenhæng igennem kortet.


På denne side inden i kortet,
kunne også være lavet som en lomme til gavekort eller penge gave.


Når denne side åbnes, er der plads til at skrive,
en skøn personlig hilsen.

Her neden under ser du et lille videoklip af kortet.
Det er nogle gange nemmere at fornemme hvordan det ser ud her:



MANGE TAK, Fordi du kigger med her hos mig...

Det glæder mig mere end du aner!...
Måske det kan give lidt inspiration?...
Du må have en skøn dag.

INFO:
For en god ordens skyld vil jeg informere dig om at indholdet IKKE er sponsoreret. 
Det jeg viser i Dette indlæg er:
- Ikke sponsoreret af nogle.
- Jeg har materialerne i dette indlæg, fordi jeg har købt dem.
- Jeg deler dette fordi jeg holder af at bruge mine materialer.
- Det jeg deler i dette indlæg er min personlige holdninger  
samt oplevelser med produkterne.
Jeg deler dette for at inspirere andre.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...