fredag den 5. november 2021

Kort til Torben 50 års fødselsdag. 3 fløjet.

Kort til landmanden...


Dagens opgave er:
Landmand fylder 50 år.
Han har masser af grise.
Lejer huse ud



Materialer:

Slimline dies: Hus, stakit og træer: Card Deco/CDECD0104
Baggrund Slimline: SBD098 
Tillykke dies Banner: NHH design. NHHd888
Tillykke dies: Dixi Craft: MD0069
50: Sizzix/Tim Holtz, thinlits, Alphanumeric Shadow Upper 664729
Gris: Cottage Cutz: DCC-901
Dagens Mand: NHH design: NHHD843

Karton:

2 stk. kortbase: 8" x8" inch, Kvistkarton og råhvid
Baggrunde: lavet af div. rester... klippet i strimler og limet sammen.
effekt karton: holografisk, glitter gold, mirror gold.

Div.

Anamel Dots: Simple and Basic: SBA003 Transparent.

Basic’s
Der ud over har jeg brugt skæremaskine, lim, linial, saks og lignende.



Grisen fra Cottage Cutz, er her brugt for sig selv... 
i det at krop og hoved er hver for sig, så kan den jo nærmest kigge i alle mulige retninger... 
hvilket jeg benytter mig af her på kortet.


Når jeg har skåret nogle af de elementer, 
som jeg tænker at bruge på kortet, 
så ligger jeg det løst op på kortet. 
På den måde får jeg, et indblik i, om idéen virker?... eller ej…


Husene, er skåret i 2 farver. guld holografisk karton, og sort karton.
Husene i sort karton, har jeg sat ind imellem husene i den anden farve.
Bag ved de guldfarvede huse.

50: her er skyggen lavet i sort karton, selve tallet i glitter gold karton, Monteret med mosgummi bag ved tallene.


Her ser vi et nærbillede af de forskellige ting som er lagt som inlay.
Fx husene…  træerne er derefter lagt oven på… 

Hvis du har set flere af mine indlæg, 
så har du sikkert allerede lagt mærke til, 
at jeg godt kan lide at bygge mine kort op i flere højder på tingene… smiler… nogle gange mere end andre… 


Grisene er limet på i forskellige højder på kortet, 
Hovedet på grisene er monteret med mosgummi bag ved.
Højdeforskel på nogle af elementerne giver lidt "liv" i kortet.
 

Når kortet åbnes... 
Ser det således ud. 
Elementerne som er brugt på forsiden, 
er der nogle af som går igen her.
der er brugt 2 nye tekster, som uddyber
anledningen til fødselsdagskortet.
Dagens mand og Tillykke.
 

Resterne som er brugt til baggrunden af denne inderside, 
Er en smugle anderledes i farverne end forsiden af kortet.
Jeg syntes det er ed til at give kortet liv, hvis det bruges på den rigtige måde… hvad der er rigtigt eller forkert er der mange meninger om…
Dog er der få grundregler som det altid kan være godt at kende… 
Lige som lidt teknik kendskab… 
Meget kommer dog ved at være vedholdende
og øve sig om og om igen ;-)


Her ser du hele indersiden.
som kommer til syne når kortet åbnes…
Jeg laver som udgangspunkt,
denne side simpel,men med lidt til at give effekt… 
Gerne  noget genkendeligt fra forsiden… og noget nyt… 
 

Her ser du det færdige kort sammen med Sin konvolut.

Dette kort har et meget enkelt udtryk, 
om det virker vil jeg lade dig som ser på det afgøre…


MANGE TAK, Fordi du kigger med her hos mig...
Det glæder mig mere end du aner!...
Måske det kan give lidt inspiration?...
Du må have en skøn dag.

INFO:
For en god ordens skyld vil jeg informere dig om at indholdet IKKE er sponsoreret. 
Det jeg viser i Dette indlæg er:
- Ikke sponsoreret af nogle.
- Jeg har materialerne i dette indlæg, fordi jeg har købt dem.
- Jeg deler dette fordi jeg holder af at bruge mine materialer.
- Det jeg deler i dette indlæg er min personlige holdninger  
samt oplevelser med produkterne.
Jeg deler dette for at inspirere andre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...