søndag den 7. november 2021

Kristina’s 40 års fødselsdag. 3 fløjet.

Dagens opgave er:

Kort til Kristina’s 40 års fødselsdag.
Hun er en glad selvstændig pige.
Hun er frisør.
Og dagens kvinde.


Her har jeg lagt det op som jeg tænkte skulle bruges… 
eller rettere det som er mit udgangspunkt.


Her ser du den venstre side af kortet.
Figurerne er skåret og derefter monteret med mosgummi under sig.
På den måde giver det en simpel men effektiv detalje.


Jeg har ind imellem tekst og figurer,
drysset med let hånd, lidt “bling bling”…
jeg prøver så vidt det er muligt at sætte et ulige antal på..
Sætte dem så de danner en “gruppe”
varierer deres udseende… Pearl, rhinestones, guld farve, osv.
Varierer type, størrelse, farve, overflade osv osv…
Jeg er lidt vild med det…


Her ser du et lille udsnit af kortet.
Det giver et godt indtryk af det jeg netop har fortalt om ang.
Påsætning af “bling bling”…


Baggrunden er igen lavet i rester, som er sat på i regnbuens farver
Imellem hver enkel farve har jeg sat en grå strimmel.
At blande med noget meget farverigt,
med den samme farve imellem hver forskellige “vilde” farve,
er med til at give ro på det færdige kort.


De to tekster som sidder på forsiden er modsætninger…
Størrelsen er forskellig. Udtrykket er forskelligt.
Den lette håndskrevne tekst hvor med der står Kristina.
Kristina er lavet med et alfabet.
Og den lille banner med teksten dagens kvinde.
Der kunne også have stået tillykke eller meget andet… 
Men syntes at den er lidt sød  med dagens kvinde…


Her ser du kortet inden i…
Jeg har igen lagt det op inden jeg begynder at lime…
Inden i kortet, når det åbnes ser det således ud…
Inde bag denne side er der plads til at skrive da kortet er 3 fløjet… 
“Bling bling”, behøves ikke altid at være glitter og lignende,
Som limes på, det kan også være en effekt i det karton der bruges
Baggrunden her er der igen valgt en farve som ligger imellem de forskellige effektkarton’er…
Jeg har brugt alle mulige forskellige guld, sølv og holografiske farver.
Sat sammen med strimler af kvistkarton.
Det grove kvistkarton, syntes jeg giver en god effekt til de andre.



Lige som uden på, så har jeg leget med nogle skønne frisør piger.
De er lige som på forsiden holdt helt i silhouet/sort.
Det giver en fin kontrast til baggrunden.
Detaljerne her inden i kortet er ikke 3Dimensionelle…
Da det nemt vil kunne komme til at fylde for meget inden i.
Tillykke, er lavet som en banner.


Baggrunden er skåret med samme die fra simpel and Basic som baggrunden på forsiden af kortet.


Baggrunden er stribet lige som baggrunden på forsiden af kortet,
dog har de et lidt andet udtryk en dem som ligger på forsiden af kortet.
Metallic/glitter, lidt råt sammen med sort, 
kan let give et elegant udtryk.

Banneren er lavet af 2 stk. en i guldfarvet mirror karton,
og 1 stk i sort karton, sat sammen.


Tallet 40, er skrevet ved brug af kun skyggen.
På den måde så danner det denne effekt.


Når kortet åbnes ses dette…


Her ser du det færdige kort, sammen med kuverten.


MANGE TAK, Fordi du kigger med her hos mig...
Det glæder mig mere end du aner!...
Måske det kan give lidt inspiration?...
Du må have en skøn dag.

INFO:
For en god ordens skyld vil jeg informere dig om at indholdet IKKE er sponsoreret. 
Det jeg viser i Dette indlæg er:
- Ikke sponsoreret af nogle.
- Jeg har materialerne i dette indlæg, fordi jeg har købt dem.
- Jeg deler dette fordi jeg holder af at bruge mine materialer.
- Det jeg deler i dette indlæg er min personlige holdninger  
samt oplevelser med produkterne.
Jeg deler dette for at inspirere andre.





 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...