tirsdag den 29. juni 2021

fødselsdag og regnbuer...

Et kort med masser af "positivitet"... 


OHHH... jeg er lidt vild med den tekst... syntes den er dejlig positiv... 

Dagens opg. er:
Fødselsdags kort til en ung kvinde på 26 år.
i farven Lyserød.
Hun må gerne blive i godt humør af det.

Det kom der dette kort ud af... 
Kig med her, så kigger vi lidt nærmere på hvad det er jeg har lavet sammen.

Kortet i dag, er et BOKS-KORT...
kortet er helt fladt, og kan ligges i kuverten, når det er lukket sammen.
Når kortet åbnes, åbner det op som boks / scene... 

Dagens kort er et A4 ark som er foldet på den lange led, 
således at det færdige kort bliver A5 str. når det er lukket sammen.


Efter at have lavet scor-linie har jeg farvelagt indersiden af kortet.
Jeg har klippet to forskellige stykker karton med  med skyer, 
og brugt dem skiftevis som stencil.

Die:Card Deco/slimline borders.
Stempelfarve: Distress Ink, Kitch Flamingo.

Jeg Starter altid med at danne mig et overblik over…
hvordan det færdige kort skal ende...
afprøve om det virker som jeg forestiller mig... 
og så limer jeg de enkelte dele til sidst.


Først kiggede jeg på forsiden...
Det prikkede ark passer til et slimlinekort (DK størrelse) og er fra PaperFavourites.
Det prikkede ark mønsterkarton, ligger jeg helt op til foldelinien.
På den måde ser vi ikke foldelinien ret tydeligt når kortet er foldet sammen.
Det er smart ikke at sætte møsterark hen over foldelinien, da det gør det nemt at åbne kortet.

Når jeg har fundet ud af hvordan tingene skal ligge på kortet ...
så fortsætter jeg med at lave de enkelte elementer... 


Teksten på kortet:

Hvem bliver ikke glad for:
at få tilsendt 
kram, 
solskin,
smil og 
regnbuer
til fødselsdagen?... 

Teksten er stemplet, hvorefter der er hældt embossing pulver på, og smeltet.
Jeg har lagt, et lag embossingpowder på... 
Jo flere lag, jo mere jævn/tyggere lag/overflade.
 men jeg kan godt lide at det er lidt ujævnt, derfor har jeg kun lagt et lag.


Materialer til tekst:
Stempel:
Stempelfarve: Distress oxide, Black Sooth
Embossingpowder: Ranger's, Super fine detail... Farve: CLEAR.
Kanten af det lyserøde ark med prikker, er sværtet med Distress Ink, Kitch flamingo.
Hjerter: er fra simpel and basic/slimline die.


Blomsterne er lavet med et sæt fra Alt2new “Vintage Garden”
Jeg er fan af det...
Det er nemt og hurtigt... og resultatet kan du bedømme selv...  ;-)
jeg har brugt deres værktøjer... hvis du gerne vil ligge flere eller andre farver... 
så kan du altid nyde at farvelægge motivet selv...
Jeg kunne godt have fundet på at farvelægge dem... 
men men men... 
er lidt vild med denne lidt grove farvelægning... ;-)

Sættet består af:
Clear Stamp, Die og stencil.


Når jeg stempler sådan noget, så bruger jeg mit stempelværktøj, som fx. Misti...
På den måde kan jeg nemt og hurtigt lave nogle stykker... 
og evt. overskydende materialer kan altid bruges til at lave tags eller andre kort med.


Når kortet åbnes, åbner det op og bliver 3D... "boks"...
Lig mærke til at jeg ikke har limet den del at blomsten på forsiden,
Som går ud over foldekanten på forsiden af kortet.

Det kommer sikkert ikke bag på dig, 
hvis du har set andet fra mig, at jeg er lidt vild med...
AT DET KAN ET ELLER ANDET... smiler... 
som fx. dette som åbner op som en boks/scene.


Når du åbner kortet ser det således ud... 
Inden i kortet har jeg sat skyer på, 
som er klippet ud af et ark, hvor på jeg har har embosset blomsterne på,
med hvid perlemors embossing powder fra Ranger.
det er en fin detalje... 
hvorefter jeg har sværtet alle kanter med Distress Ink, Kitch Flamingo.


Inden i denne boks, sidder der et lag mere med skyer...
hvor på jeg har monteret solen, og et par skyer....
Bag på fronten har jeg monteret Regnbuen...
og den ene sky.
på forsiden har jeg sat et TIllykke... 
På den måde giver det et indtryk af 3D.
Jeg syntes den effekt er lidt hygsom... 

Skyerne som danner rammen i dette bokskort,
er de samme som jeg har brugt til stencil.


Her ser du det færdige resultat... 
Afslutningsvis... har jeg sat lidt rihnsten m.m. på... 

Mange tak fordi du kigger med her hos mig…
Jeg håber at det kan give lidt inspiration…
Du må have en skøn dag.

For god ordens skyld vil jeg informere dig om at inholdet IKKE er sponsoreret.
- Det jeg viser i mine indlæg,
- Er ikke sponsoreret af nogen,
- Jeg har materialerne i dette indlæg, fordi jeg har købt dem.
- Jeg deler dette fordi jeg holder af at bruge dem.
- Det jeg deler er min personlige holdning og oplevelser med produkterne.
Jeg deler dette for at inspirere andre som holder af at bruge kreative ting.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...