onsdag den 16. juni 2021

Mormor Else’s 90’års fødselsdag.

I dag kigger vi på et kort jeg har fået til opgave at lave…

Opgaven lød:
Mormor Else, som elsker jordbær.
Har 90’års fødselsdag.
Kortet skal have masser af plads til at skrive en hyggelig hilsen…

Hmm… Jeg har været i mine gemmer… dog også brugt noget nyt… 
Jeg syntes jo ikke at, die’s bliver umoderne… 
Jeg kigger ofte i gemmerne og kombinerer noget gammelt med noget nyt… 

Grundkortet er et råhvidt, A4 ark, som er foldet på midten.
Baggrunden er lavet i 3 lag.

1. lag: Bordeaux farvet karton.
2. lag: Sort karton.
3. lag: Et stykke perlemor karton med guld/mirror effekt.
(Det er et gammelt ark som jeg har fundet frem til dette, pga. det passede til kortet.)
Dette lag har jeg revet/slidt/Distressed kanten på, lidt rå detaljer er altid godt syntes jeg.

Mormor: er skåret med en die fra Three Scoops, 
Jeg kan enormt godt lide deres tekster… 
Deres tekster har en god størrelse syntes jeg…
Og så er jeg glad for at der er skygge på.

Teksten er skåret i mirror holografisk karton. Skyggen i sort karton.

Jordbær var et stort ønske på kortet…
den lurede jeg lidt på…
Men fandt i mine gemmer… en gl. die.
Die’en var et stykke kage, hvor der var jordbær til pynt… 
Så det brugte jeg til at skære nogle jordbær med.

Disse store tal, er lavet med en die fra Crealies.
Det er nogle skønne store tal de har lavet… 
Der 2 lag skygger til dem.. hvilket var lige dette jeg skulle bruge…
1. lag: Det øverste lag er skåret i rød mirror karton.
Hvorefter det er præget med en 3D folder.
Denne er ikke ny… men kan godt lide motivet ;-)
Effekten bliver meget tydelig, i det blanke karton, hvilket jeg er lidt vild med ;-)

2. lag: er skåret i råhvid karton / magen til kortbasen.

3. lag: er skåret i sort karton 
Det er monteret med sort mosgummi neden under for at give lidt højde på tallene.
Højde er også med til at fremhæve noget frem for andet…

Et billed lidt tættere på, 
Håber det giver dig et indtryk af effekten,
fra embossingfolderen i det blanke mirror karton.


Banneren er skåret med en ældre die fra Lawn Fawn
Den er skåret i sort karton, som jeg har sværtet ganske let med Distress Oxide/ Iced spruce.
Det giver den, et lidt “Kridtet look”, minder mig om tavlekridt på en sort tavle…
Eller det var min intention at give indtryk af…

Teksten på banneren er lavet med 
 Distress Oxide / Iced Spruce og WOW detail embossing powder, hvid.


Jordbær’ne er som sagt skåret med en del fra et gammelt die-sæt,
Hvor jordbærret var pynten på kagen… 
Det kunne også have været stemplet og klippet ud… 
 
Mine jordbær, er skåret ud i i grønt og rødt karton, som er sværtet med Distress Ink / Black soot.

Det kunne også have været noget helt andet end Jordbær som pynt!… 
Fx. fisk, fodbolde, hunde, katte, blomster osv osv osv
Kommer helt an på hvem det er til… og hvad personen kan lid…
Selve layout’et er der mange muligheder i…
Det er kun fantasien som sætter grænser… husk det ;-)


Disse to bannnere, hvor der står TILLYKKE  ELSE på…
Er lavet med en “gammeldags” labelmaker/DYMO…
Denne gammeldags model præger det ned i strimlen.
Og jeg er vild med den… 
og så kan den skrive liiige det jeg indstiller den til… YAHH…


Her ser du det færdige kort…

Mange tak for dig, at du kigger med her på min side…
Det glæder mig mere end du aner… 
Jeg håber at du har glæde af det. Måske endda føler dig inspireret ;-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...