mandag den 28. juni 2021

Jette 60 års fødselsdag

Personlige kort er altid hyggelige...

Eller det syntes jeg de er...


Dagens opg. er:

Kort til Kusine Jette's 60 årsfødselsdag.
Farven skal være lilla nuancer...

Smiler der er jo heeelt vildt mange muligheder i den opg. 
Jeg tænkte lidt over motivet... 
Jeg har jeg de skønneste Blomster fra Altenew.
så de blev fundet frem og brugt... 

Materialer, som er brugt  til dagens kort:

Stempel: 
Blomster: Altenew/ Vintage Garden.
Tekst "Kusine": Three Scoops design.
Stempelværktøj/Misti

Labelmaker/DYMO: Old school style/Sort label med prægning

Die:
Blomster: Altenew/ Vintage Garden
"krudseduller": Simple and Basic/slimline die

Embossing powder: Guld detail, fra WOW og Clear fine detail fra Ranger.

Ink:
Distress Ink:
Vilted lilac og blueprint sketch.
Versamark claire, sort.

Karton:
Råhvid karton, Lys lilla karton.




Jeg har brugt mit stempelværktøj (Misti), det er nemt… og hurtigt…
På den måde kan jeg nemt lave flere stk. i forskellige nuancer…

 
Således ser motivet ud uden farve på… 
Jeg syntes også det er smukt sådan…. 
I det hele taget er jeg vild med motivet…


Her har jeg lagt blomsterne op på en reste baggrund…
Dette er et slimline format, men da jeg tænkte at det ikke var det rigtige til kortet…
Så arbejdede jeg videre…


Jeg har her lagt blomsterne op på en baggrund jeg har lavet specielt til anledningen.
Baggrunden er stemplet med detail gold embossingpowder fra WOW.
Hvorefter jeg har sværtet baggrunden med lilla og blå, Distress Ink.
Inden jeg har brugt den til baggrund har jeg splattet lidt vand på,
Det giver en lækker rå effekt… sammen med de fine detaljer.


Nu er det tid til at finde ud af hvor teksten skal sidde på kortet.
Som du kan se så har jeg lagt et stempel på, samt 2 stk. labels.


Kusine: er stemplet med sort Distress Oxide + Ranger, Fine detail cleare embossingpowder.
Labels’ne har jeg klippet et lille hak i… og lagt en lilla skygge bag ved.
Krudsedullerne du ser øverst til venstre, er fra Simple and Basic
disse krudseduller, kunne godt gå hen og blive en ynglings die hos mig…
da de kan bruge på et utal af måder.


Hjertet, er fra simple and Basic…
et par enkelte rhinesten og halvperler skal der til… 


Bag ved Labels/blomster, er er 2 mm. Mosgummi…


I højre hjørne af kortet ser du denne label. Med teksten 60 år.
Der er lige ledes klippet et hak i, og sat en lys skygge bag ved. 
Banneren er sat på mosgummi bag ved.


Her er det færdige kort.
Jeg syntes det er enormt enkelt… men alligevel meget powerfull.
Modtageren blev glad for det… 
Og det er altid min fineste opg. At ramme noget som modtageren syntes om.

Mange tak fordi du kigger med her hos mig…
Jeg håber at det kan give lidt inspiration…
Du må have en skøn dag.

For god ordens skyld vil jeg informere dig om at inholdet IKKE er sponsoreret.
- Det jeg viser i mine indlæg,
- Er ikke sponsoreret af nogen,
- Jeg har materialerne i dette indlæg, fordi jeg har købt dem.
- Jeg deler dette fordi jeg holder af at bruge dem.
- Det jeg deler er min personlige holdning og oplevelser med produkterne.
Jeg deler dette for at inspirere andre som holder af at bruge kreative ting.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...