fredag den 18. juni 2021

Studenterkort uden at vise studieretning?…

Jeg fik denne spændende opg.
Den er anderledes end noget andet kort jeg har fået til opg. Tideligere…

Dagens opg. er:
Lav et studenter kort, uden at vise studieretning.
ingen hue på kortet.
Det er til Malou, og hun er vild med tal.
Det må gerne være i pastel farver, 
Med masser af plads til at skrive en hilsen.

Ud fra dette gik jeg igang med at lave kortet ;-) 
Jeg havde helt klart en forestilling om hvilken retning jeg ville gå i.

Som su kan se på billedet her oppe over, så blev det i sarte pastelfarver…


Det første jeg lavede var at finde disse blomster frem… 
De er fra Anemone Design.
Skære en masse af dem, 
Da jeg ikke var sikker på hvor mange af dem jeg skal bruge…
Sååå… havde jeg masser at “lege” med…
Hvis farven skulle være forkert eller andet…

Det næste jeg gjorde var at folde kortbasen. Af hvidt karton.
Størrelsen på dette kort er et foldet A4 ark.


I det at der ikke skulle vises studieretning, så tænkte jeg at navnet på modtageren,
Skulle være stort og synligt…
Derfor har jeg skåret det ud af baggrunden.
Skåret teksten i sort mosgummi, sort karton, stribet karton.

Teksten: Malou
Er skåret med Gavlhuset’s bogstav die…
De er ikke billige… men de er sååå fantastiske… er så glad for dem.

Baggrunden:
Er lavet med skyggekarton. Hvor på jeg har limet 2 stk. die- cut. 
( to stk baggrund med tal, er for at det passer med målene på kortet )
Jeg fandt denne fine tal baggrund frem fra gemmerne.
Jeg har den desværre ikke liggende i sin emballage, så jeg kan ikke fortælle mærket,
Baggrunden med tal, er sat på et stykke skyggekarton.

Her efter satte jeg bogstaverne op, som jeg har vist i et tideligere opslag.
Efter at jeg syntes det så ud som ønsket, så arbejdede jeg videre… 

Jeg kiggede ned i mine sværter fra Tim Holtz / Distress Ink’s
Og mine har jeg sat et stykke akvarelkarton på med en lille farveprøve,
Farveprøverne hjælper mig med at finde ud af hvilke der skal bruges. 

Disse 4, har jeg brugt til blomsterne…

Disse 3 farver har jeg brugt til bladene.

Imens blomster og blade tørrer, så kigger jeg nærmere på det andet.
Bogstaverne bliver skåret… 
Jeg limer dekorationsarket på mosgummi ( selve bogstavet )

Jeg finder ÅRET’s STUDENT die’en frem…
skære den, og limer den sammen, så den er klar til brug.

Jeg rykker rundt på blomsterne, for at se hvordan de skal sidde…
Der er selvfølgelig mange mange måder at sætte dekorationerne på..

Hver gang jeg har rykket rundt på blomsterne og det måske er sådan de skal sidde,
På det færdige kort… såååå napper jeg et billed.
På den måde kan jeg bladre og sammenligne fotos
Dette som du ser her var det som jeg brugte… 

Nu hvor jeg havde besluttet hvor blomsterne skulle være, 
så kiggede jeg nærmere på bogstaverne…
Skulle det kun være den sorte kant?
Skulle bogstaverne have farve?…
Jeg valgte den sorte kant, og selve bogstavet med farve på.
Blomster og blade har jeg sværtet let…
Således at de er lyse og lette i midten af bladene på blomsterne…næsten hvide inde i…
dette giver dekorationen en lethed.

Endnu en gang var jeg i gemmerne og finde denne lille tillykke die.
Den er skåret i karton fra Tonic/Pink, silkemat, Sort skygge bag ved teksten.
Tillykke Die’en er fra Dixi Craft.
Jep… du ser mig ofte bruge den… ;-)

Årets student er skrevet med holografisk mirror karton.
Og jeg har lagt 4 lag sort karton neden under teksten, 
således at der er lidt højde på bogstaverne.

Du har sikkert allerede fundet ud af at jeg holder meget af 
At lave ting i forskellige højder, strukturer og andre kontraster på kortet

Blomster og blade er sværtet ( giver et lidt råt udtryk )..
Rhinesten / halvperler mirror karton, som er fine / bling bling detaljer
Osv… osv… alt dette er med til at give kortet liv.

Kanterne på baggrunden er sværtet med sort Distress Ink/ Black soot.
Det er bl.a. også med til at få hele kortet til at hænge sammen i sit udtryk, 
Da den sorte farve går igen, ved kanten rundt om bogstaver og skygg bag ved teksten “tillykke”

Her ser du et udsnit af det forskellige pastel farver…
Samt hvordan de spiller sammen…

Her ser du det færdige kort…
De materialer jeg har brugt på kortet kan godt varriere lidt i udseendet, 
Alt efter hvilket lys de ses i… 
Dette er meget tydeligt på teksten “årets student” og “tillykke”…
Den effekt med at det er lidt “levende” at se på, kan jeg godt lide…

Dette indlæg er lige som alle de andre indlæg på min Blogg, til inspiration…

Jeg håber du har nydt at kigge med…
For mig betyder det mere end du aner at du læser dette…
Mange tak for dig…

Hav en fantastisk dag… ;-)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...