mandag den 22. marts 2021

Bare fordi... kort udfordring fra Convention på Facebook

Dagens kort er med blomster og dansk text...


Da jeg er glad for at lave slimlinekort i øjeblikket... 
Sååå er her et mere af slagsen... 
og hvem ved måske der kommer flere... 


Dette er et lille kig på en del af det færdige kort...

Denne opgave blev stillet til årets online Convention... på Facebook...
Der var mulighed for at vinde noget... men så heldig var jeg ikke... 
skitsen så således ud:



Til kortet har jeg brugt disse materialer...

- 1 stk. Skitse som jeg allerede har fortalt lidt om.

Karton: 
- Mønsterark: et 12” x 12” ark jeg havde en rest strimmel fra...
- Ensfarvet: Rosa ark.  Og guld metallic ark.

Die’s:
- Blomster og baggrunde: Simple & Basic
- Blade: Three Scoops
- Cirkler: 2 forskellige størrelser fra Crealie’s
-Banner: tror nok den er fra Lawn Fawn.
- Tekst: “Bare fordi” Gittes eget design fra Hobbyboden.dk

Lim og sværte:
- Sværte: Distress Oxide i to farver, grøn og pink
- Bogbinderlim i en bøtte med meget fin/tynd spids.

Halvperler og andet pynt:
- Halvperler: 3 forskellige størrelse samt rosa nuancer.
- Nuvo Crystal / Glitter Drops. 
(Clear, Smoke, Pink)

Da jeg er glad for at lave slimlinekort i øjeblikket... 
Sååå brugte jeg skitsen til et slimlinekort... 
Da jeg ikke har en baggrunds die som ligner den på skitsen, 
så har jeg selv tilføjet de “runde hjørner”.
Jeg har tegnet efter en cirkel die... og derefter klippet med en saks...


Nuvo Crystal Drops, i farverne smoke og clear, er en lille men skøn detalje... 
Som passer ind de fleste steder... 
De er brugt for at få blomsterne og blade til at flyde sammen i en bevægelse.
Eller sådan var det tænkt.

Nogle gange syntes jeg det er super hyggeligt at bruge tid på små detaljer...
Farver/stil på mønstret på designarket er samme stil som blomster og blade på dekorationen.
Farve nuancer som går igen fra papir til dekoration... osv... osv...


Kontraster er altid velkommen her hos mig... 
her har jeg valgt det blanke spejl karton i guldfarve.
Som fin kontrast til det grove kvistkarton og de matte detaljer.
Krydret med de blanke halvperler og Nuvo produkter.


Det færdige kort ser således ud...

Jeg håber at du er blevet inspireret til selv at være kreativ...
Hav en fantastisk dag ;-) 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...