tirsdag den 23. marts 2021

Papirknus skitse konkurrence fra Online Convention...

Papirknus i en COVID-19’tid...


Dette er et udsnit af det færdige kort...
Lad os kigge lidt mere på hvad jeg har lavet det af...


Dette er skitsen, og konkurrencen som var lagt op til online Convention.
Jeg har ladet mig inspirere af den... og selvfølgelig lavet et slimline kort... 

Jeg har brugt disse materialer:

Tim Holtz: 
- embossing folder (bogstaver på banner) 
- empresslits (Hjerte med blomster)
- Distress Ink: Black soot og Brushed Corderoy.

Div.:
- Embossingpowder fra Ranger: Clear fine detail.
- Distress Oxide: Black soot
-Copic: sort.

Die’s:
- Simple & Basic die: Baggrunds firkanter.
- Tror nok det er Lawn Fawn der er brugt til banners.
- Three Scoops: er brugt til teksten Knus 

Stempel:
Three Scoops: Papirknus.

Karton og lim:
- Bogbinderlim. I bøtte med fin tynd spids.
- Grundkort i sandfarvet/råhvid færdigt kort 10 x 21 cm. 
- Design ark: to forskellige mønstre i lilla nuancer. Den ene med foliedetaljer.
- Guld metallic karton: Brugt til tekst/knus
- Sort mosgummi: Brugt til tekst/knus, giver højde på teksten.

Et lille kik på empresslits:
Jeg er vild med effekten!!!... 
Den er så fin!... 
Den præger og skærer på samme tid... 
det er super smart... og meget nemt at bruge...
Der er lavet flere forskellige slags af dem...
Jeg har efterhånden nogle forskellige slags... 
Englevinger, swirls, ramme osv osv... mulighederne er mange...
den empresslits som er brugt på kortet, indeholder to motiver.
Hjerte og firkløver.
Her neden under kigger vi på frkløveret.. jeg har præget og farvet.


Her ser du motivet på bagsiden.
Det er efter det er farvelagt. 
Som du kan se så er farven trukket om på bagsiden nogle steder.

Her ser du forsiden. Af motivet... 
Jeg har desværre ikke i skrivende stund et billed af motivet uden farvelægning.

Arbejdsgang ved empresslits/farvelægning:
1- Udskær/præg motiv i empresslits i metal karton.
2- farv motiv med sort alkohol ink eller alcoholmarker 
(Jeg har brugt Copic)
3- Tør overskydende sort farve væk med en klud med en smugle sprit på.
4- lad motiv tørre.
5- du har det færdige produkt.

Det færdige produkt ses på billedet her oppe over... 
En simpel teknik... med en kæmpe effekt... 
Jeg er meget imponeret over hjertet jeg har brugt på kortet... 
Jeg syntes det minder meget om udseendet på et metal smykke...
Og jeg er vild med at det kan genskabes i metallic karton... ;-)


Det er ikke så tydeligt på billedet... 
men designarket har foil detaljer... det giver en fin effekt på kortet... 

Da jeg desværre ikke er den heldige ejer af en die, som kan skære teksten Papirknus,
Så har jeg valgt at sætte den sammen af to af Three Scoops ting... 
Stempel/embossingpowder + Die... 
Hvilket jeg er kommet til at holde af... 
en lidt hyggelig effekt... syntes jeg...
Og denne måde at dele ordet på giver også mange muligheder...
Jeg er helt klart en af dem som har samlet bogstaver og tekster i lange baner... 
så mon ikke at der kan laves mange andre spændende kombinationer.... 

Kortet er limet i lag på lag... få men synlige lag.
Jeg har sat mosgummi imellem den firkant med tekst/papirknus og baggrund/banner’s
Jeg har ligeledes sat mosgummi bag ved hjertet...
For at understøtte prægningen lavet med empresslits...

Her ser du det færdige kort...
Det er simpelt... 
og ja den er ikke lige efter skitsen... men jeg har ladet mig inspirere af skitsen...

Du og dine må have en dejlig dag...
Med masser af kreativitet i ;-)










Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...