tirsdag den 4. maj 2021

3 fløjet slimlinekort. Emma 3 år.

Emma's fødselsdag
blev fejret d. 18.4.2021...
Her til skulle dette  kort bruges... ;-)


Dagens opg.
Kort til Emma som fylder 3 år.
Tema: Disney Olaf /Prinsesse. 
Det er et kort fra forældrerne til Emma.

Øverste højre hjørne
ser du Dutch Doobadoo stencil med hjerter,
brugt sammen med HeroArts uniqhorn White...

En del af teksten er skåret ud af holografic sølv karton.
Det karton ser du nok med jævne mellemrum her på min side,
Da jeg vidst er inde i en periode hvor jeg tænker det passer til meget forskelligt...

Dagens kort er sammensat af flere elementer..
Baggrunden er lavet af rester, som er skåret til strimler i en makulator..
Hvorefter hver enkelt strimmel er limet fast på et stykke kopipapir.

Den vigtige del er ikke at det er kopipapir, men at det er et stykke tyndt papir.
På den måde kan det skæres ud med en die efterfølgende.
Det ses i dette tilfælde. Hvor den er skåret ud med simple and basics SBD098. 
Strimlerne kan skæres ud med mange andre ting... 
Der er ingen som siger at de skal have samme bredde som du ser det på dette kort.
Det er jo helt op til den som laver baggrunden af rester.

3’tallet og Emma, er fra et Sizzix / Tim Holtz alfabet, og jeg synte det er en fin detalje
At selve tallet ikke er sat i...
 i stedet for er det synligt hvordan baggrunden ser ud.
Den effekt kan jeg godt lide og har derfor brugt den her.

Olaf er malet med Copic’s samt skåret ud med die. 
Denne kombination giver denne effekt.

Selve “prinsesse kronen” stammer fra teksten Princess.

Personligt er jeg lidt glad for stjerner... 
Alle små prinsesser er stjerner, i mine øjne ;-)

Dette syn, møder vi, når vi åbner kortet.
Baggrund med hjerter: Dutch Doobadoo stencil med hjerter,
Tillykke banneren er fra NHH design,
Hjerter er skåret med en die fra X-cut (gammel men fin)
Prinsesse kronen er fra teksten på forsiden af kortet.

Til baggrunden har jeg brugt en Dutch Doobadoo stencil med hjerter,
Farven jeg har sværtet med er Distress Ink, Pink Flamingo.

Her ser du kortet, når det er er foldet helt åbent... 3 fløjet kort.
Med lidt stencilering... lille detalje... men syntes den tilføjer en fin detalje til kortet.

Nærbillede af af stencilering’en, lavet med inden i kortet.
Farven ligger ikke jævnt på kortet, dette er med vilje... 
da jeg syntes det er en fin detalje... 
med mine øjne set, bliver det lidt mere “luftigt at se på” ;-)

Her ser du det færdige resultat, med det’s kuvert.

Mange tak fordi du har kigget med her til på dagens indlæg.
Det glæder mig mere end du aner!...

Jeg håber du er blevet inspireret...
Til selv at gå igang med det kreative...
Hav en fantastisk dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...