mandag den 31. maj 2021

Barnedåbskort til Frida...

 Lad os kigge nærmere på dette slimline kort...

Lille ny hjerte...
Ja jeg kunne slet ikke lade være...
Jeg syntes det er en smuk tanke... 

En lille ny sjæl, med et fantastisk hjerte 
og en hel verden af muligheder...
Det bliver ikke ret meget smukkere end det...

Kortet til denne barnedåb, har nogle af de sammen elementer...
som kortet du finder ved at klikke HER
Selvom de to kort har noget til fælles...
Syntes jeg også de to kort er meget forskellige ;-)


Lidt info om kortet:


Hvad har jeg brugt til kortet...

Som nogle sikkert kan fornemme, så er jeg igang med at rydde op...
Tja... det er jo en evig igangværende proces... 
Lige så snart vi laver noget i det kreative hjørne, 
så bliver der også noget til overs... 
noget som kan genbruges... osv osv osv... 

Karton:
Glitter karton med tern, er en rest jeg havde liggende 
(tror den er fra en blok fra BR legetøj)
2 x slimline kortbaser/Råhvide eller cremefarvet
(20 cm. X 21 cm, foldet på midten 10 x 21)
2 stk. skyggekarton/Rosa.
1 stk. stribet karton fra PaperFavourites slimline dekopapir.
en rest guld og sølv mirror karton.
Sort karton til at ligge lag bag ved tekster.

Dies:
3D Tim Holtz hjerte, er fra da jeg lavede det andet kort til barnedåb...
Baggrunden er skåret med en CardDeco Die...
“Barnedåb” teksten er fra Three Scoops
“Lille ny” teksten er fra NHH
“Frida”: Pinkfresh studies die/Lea’s ornate Alphabeat Uppercase

Stempel:
 Tim Holtz/Baroque

Div.:
Lim/bogbinderlim.
Bonefolder: LawnFawn (teflon)
Saks, Gemeni skæremaskine, saks...

Glitter og mirror karton ser lidt forskelligt ud,
alt efter hvordan lyset falder/reflekterer på det... 
På billedet, her oppe over er dagmarkorset næsten væk (usynligt)... 
og når du kigger på billedet neden under,
Så er det meget tydeligt... 

Denne effekt med mirrorkarton, syntes jeg kan være en fin effekt...
Selve teksterne som er på forsiden af dette kort,
er der lagt 4 lag sort karton, 
Samt et lag effekt karton/mirror karton.
Det at opbygge teksterne, således at de får lidt højde, 
kan give dybde og kontrast til det bagved liggende...

Her ser du den færdige ydrer forside på kortet.
Baggrundene er skåret ud med en kant som ligner sky’er... 
Jeg syntes den slags fluffy’ness er lidt hyggeligt,
til baby/børne temaet...

Første inderside:
Når kortet åbnes, ser vi dette...
2 lag baggrunde lige som på forsiden... 

1 lag: Den største er i skyggekarton.
2 lag: Den lidt mindre er i stribet dekorations karton.

Jeg syntes det er lidt hyggeligt,
når tingene passer så fint sammen i farverne...
Som det gør her... det er heldigt... 
da skyggekarton’et er en gammel rest... 

Denne tekst består af en bogstav, samt en tynd kant.
Jeg har skrevet det i guld og sort. 
Dette er for at det bliver blikfang, og dermed meget tydeligt.


Når kortet er åbnet helt op, så ser det således ud...
Der er masser af plads til at skrive på... 

Hvis der skulle have været plads til
at sætte en pengeseddel/gavekort fast,
Så er der også masser af plads til at lave en lomme på indersiden.
Helt uden det vil kunne ses på kortets yderside...

Men da dette kort skal bruges til en pakke, 
så er der ikke lavet plads til pengegave.

Her ser du det færdige kort 
Således ser det ud når det er foldet sammen... 
og ingen kan se at det har navn på...
Før det åbnes...

Jeg er stor fan af overraskelser, detaljer,
Lige som jeg holder af ting som er simple...
Og her er det simpelt... dog med små detaljer... ;-)

Da jeg gik igang med dette kort, 
havde jeg en forestilling om,
at det var noget andet dekorations karton der skulle bruges...
men men men... 
Nogle gange føles det bare forkert når jeg sidder med det... 
og selvfølgelig kunne jeg have valgt
at arbejde videre med dekorations arket...
Meeen jeg valgte at arbejde videre med 3D hjerte og tekst... 
Resultatet, blev dem, som skulle bruge det glad for... 
Lød det som om ;-)
 
Tak fordi du kigger med her på min side... 
Jeg håber du har set det med glæde... måske endda blevet inspireret...
Det glæder mig mere end du aner, at du ser med...

Hav en fantastisk dag....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...