tirsdag den 18. maj 2021

Missees fra Karin Joan/studiolight...

WOW... Jeg er blevet...

Totalt forelsket i denne nye collection...


Ja det kan tænkes at du kommer til at se mere af dette...

Serien Missees fra Studiolight af Karin Joan er udkommet for længst...

i september 2020...

Missees er en collection,

som kan kombineres i et u-tal af kombinationer...

Jaaaa... måske minder det lidt om at påklædningsdukker... 
Lege med påklædningsdukker gjorde min skønne veninde og jeg ikke... 
Vi tegnede tøj til dem i stor stil!!!... Jeg har altid tegnet og malet... 
igennem årerne har jeg været igennem mange grene,
inden for det at bruge farver og papir... o.l.

Kreativitet er helt klart min måde
at “meditere” på... 

Dette slimline kort... 
Er der brugt Missees collectionen, samt lidt andet... da jeg fik en tosset idé...
Netop dette fanger min interesse... 
Det er MIG som bestemmer hvordan de skal se ud...

Hvis jeg har en veninde, som skal have et kort, så kan jeg lave et, som ligner hende...
Smart ikk’ ?... Og det bedste af det hele er... At det er NEMT... 

Billedet her viser et lille udsnit, af dem jeg har lavet klar til kort... 
Da jeg gik igang kunne jeg slet ikke stoppe igen... UPS...

Udtrykket på dem er lidt som Cartoons/tegneserie... 
Jeg kontaktede en leverandør her i DK.
Da jeg bare måtte have disse... og spurgte om det var noget som kom på det danske marked...
Jeg fik et svar... men ikke et jeg kunne bruge til noget... så jeg har købt dem uden for landets grænser desværre... jeg kontaktede dem jo netop pga. jeg gerne ville købe dem her i landet.
Men måske er det kun mig som syntes de  er fantastiske... eller?...
Det kort vi skal kigge på i dag er dette...


Materialer: 

Missees Collection Die og Stamps.

Baggrund er lavet med rester, og skåret med Simple and Basic die.

Ensfarvet karton: 
Hudfarvet, Lys lilla, Lys Blå, 3 nuancer Pink, mellem Grøn.
Mirror sølv, guld glitter, Hvid, Creme, Grå, Sort, kvist karton.

Mønstret karton er fra Lawn Fawn.

Holografisk karton er noget gammelt noget jeg havde liggende... 
Jeg kiggede efter en farve der passsede til resten af kortet...
Jeg er vild med holografisk karton... 
så mon ikke det er noget som der kommer mere af i vores skønne butikker?... 
Jeg ved at flere producenter har lavet det... 😍

Fregnerne på figuren samt tunge er farvelagt med Copic’s

Div. Andre materialer:
Hvid gel pen. Sort gel pen, lim, rhinesten, Distress Ink: Black soot, Versamark Claire.


Lad os se nærmere på hvordan kortet er lavet:

Jeg starter med at finde en rest dekorationskarton... til Blusen.
Finder en kant som passer til den bluse jeg vil skære...
Gemmer et lille stykke dekorationskarton, til evt. dekoration (fx. Sløjfen)
Her efter vælger jeg et ansigt... fra min bunke... kom til at stemple en del...

Når jeg stempler ansigter eller dekoration på kroppen fx. Smykker... 
Her bruger jeg et stempelværktøj... min er en Misti... 
men der er mange forskellige på markedet nu.

Jeg har skåret selve grundformen ud i karton.
Denne bruger jeg som form i stempelværktøjet, 
På den måde kan jeg nemt stemple flere af samme slags...

Jeg har sat en post it. Den holder hovedet på plads ind til jeg er færdig med at stemple.
Det hvide i øjet er lavet med en gel pen.

På denne måde fik jeg hurtigt stemplet en masse... 
Ja faktisk aaaaalt for mange...
Der er til MANGE timers arbejde/sjov i hobby rummet... 
Ohhh LIKE...

Når jeg har valgt bluse og hoved... så vælger jeg baggrunden... og til sidst hår m.m.
Jeg rykker rundt med tingene lige som var det puslespil’s brikker... 
og pludseligt, så ser det rigtigt ud for mig... 
Så tager jeg et billede med min tlf. Og så er jeg klar til at sætte det endeligt sammen...

Da jeg lavede dette kort... 
Syntes jeg at det kunne være sjovt at sætte enhjørning tema’et på hende...
Jeg fandt noget, som kunne bruges til horn... 
Fandt nogle blomster... og resten er fra Missees serien.

Vi kigger lidt nærmere på det færdige kort her på de næste billeder.

Du ser hvordan jeg har valgt at sværte nogle kanter med Black Soot.
Jeg har ligeledes sat enkelte rhinesten... de skinner i alle regnbuens farver...
Jeg har brugt holografisk karton til sløjfen og horn’et...
Holografisk karton ser forskelligt ud alt efter hvordan lyset falder på det...
Det syntes jeg er en super spændende effekt... 

Her ser sløjfen helt anderledes ud i farven, da lyset falder anderledes end på billedet før dette.
Fregnerne er lavet med  Copic Ciao... 2 stk. MEGET lyse nuancer i lyserød + lys brun.
Ørerne er fra Missees collectionen, der har jeg skåret den sorte kant med die’en fra Missees, 
det lyserøde karton er en rest fra restekassen...

Pandehåret, har jeg selv rettet til... der er jo ingen som siger at jeg skal bruge de enkelte dele fra det sæt jeg har købt som de er eller?... ) det vil du se mig gøre med flere.
Jeg har taget et stykke “pandehår” og klippet det fra hinanden... 
så jeg syntes det passede ind her...

Jeg sværter nogle af delene... 
dette er med til at give dybde på det færdige kort.

Her ser du det færdige kort... 
Jeg har valgt ikke at sætte en tekst på...
Det er bevidst, på den måde passer det til alle anledninger... næsten... smiler...

Grunden til at jeg så denne skønne collection var Jenifer McGuire...
Jeg så hende bruge dem i denne video, du kan se den ved at KLIKKE HER
Jenifer McGuire, er utroligt dygtig... og laver mange spændende videoer... jeg har fulgt hende i mange år... og jeg er vild med hendes fine videoer... men denne video blev MEGET dyr... smiler... da jeg har købt det meste af Misses Collectionen.
RØDMER... BIIIIIG TIME... UPS... MUST HAVE / NEED TO HAVE

Mere information om producent og skaber af Missees:
Missees er skabt af Karin Joan for StudioLight:
Du kan se hendes intro ved at KLIKKE HER

Hvordan er baggrunden lavet?
Så finder du mit indlæg om det ved at KLIKKE HER

Materialer til dette indlæg er IKKE sponsoreret...
Jeg deler dette med dig, for at videregive mine 
erfaringer / oplevelser / glæde over tingene.
Hvis du bliver inspireret, bliver jeg glad...

MANGE MANGE TAK fordi du havde lyst til at kigge med her på min blog...

Du må have det fantastisk ind til næste gang... og god fornøjelse med din kreativitet.


1 kommentar:

  1. Uha der er mange skønne ting på et sted her. Kender godt at man bare MÅ eje noget og elsker også selv at "lege" med de dies man har på en ny måde. Det er du sluppet SÅ godt fra. Tak for kigget.

    SvarSlet

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...