lørdag den 4. december 2021

3 fløjet kort til Karins 70 års fødselsdag

Fødselsdagskort til Karin.


Dagens opgave:
Karin’s 70 års fødselsdags kort.
Karin kan lide blå nuancer samt strikkerier…
 

På billedet her oppe over, ser du tingene lagt løst på kortet.
Dette gør jeg altid for at se om det som jeg har tænkt,
Virker som jeg har tænkt det.

I dette tilfælde blev det ikke den løsning som ses på billedet, 
Da jeg fandt en anden løsning, som jeg syntes bedre om.
Lad os se lidt nærmere på hvordan det endte…

De to første lag på kortet
Lyseblåt ark med scallop kant,
er lavet med Simple and basics slimline die sæt.

Det sorte stykke er skåret med samme die sæt.
Det sorte ark, har jeg præget med en embossing folder, og derefter 
farvet let med Inka Gold i farverne gold + old silver.
Det er en voksfarve, som jeg smører på med min finger,
Derfor har det et lidt rustikt udtryk.
 

Bogstaverne og tal er fra Design5. 
Skyggerne er sort mosgummi,
selve bogstavet/tallet er lavet med glitter eller Mirror guld karton.

Banner med teksten ÅR er lavet med en 
gammel DYMO label maker.
 

Halvperler clear med holografisk effekt. I 3,4 og 5mm.
Og et par råhvide halvperler. (Holografisk og mat)

Garn nøglerne og strikkepinde er fra en Marianne Design die’s.
De er sværtet med Black Shoot.
At sværte ting bringer de fine detaljer frem. 
Strikketøjet som du ser på billedet neden under er fra samme sæt.
 

Garnnøglerne har jeg skåret i forskellige nuancer,
Dette gør dem mere synlige når de sættes på kortet.

Hjertet som jeg har sat på, har jeg monteret med mosgummi,
Neden under, da jeg holder af at ligge ting i lag på kortene… 

Oven på hjertet har jeg sat ordet Tillykke, 
som er skåret med en skæreform fra Dixi craft. 
Helt sikkert en af de skæreforme jeg bruger mest. 
Den er sat fast med mosgummi neden under teksten.
Flere højder på tingene giver en dynamic i kortet som jeg holder af.

Hvis du vil vide mere om hvordan hjertet er lavet, så finder du informationerne i blogposten fra i går.
 

Når kortet åbnes, ser det således ud
Ydre kortbase er lavet af kvistkarton
Den inderste kortbase er lavet af hvidt karton.

Dekorationen inden i kortet skal i mine øjne have sammenhæng
Med dekorationen på forsiden af kortet.
Her har jeg brugt garnnøgler, strikkepinde og tillykke tekst, 
hvilket også er en del af dekorationen på forsiden af kortet.
Rammen du ser, er lavet på samme måde som hjertet på forsiden.

Hvis du ser på forsiden og siden inden i kortet, 
Så er det stort set de samme ting som er brugt begge steder.
Alligevel ser det forskelligt ud…
En af de ting jeg syntes er fantastiske,
ved at arbejde med det kreative.
 

Inden i kortet er der masser af plads til at skrive en personlig hilsen.
Hvilket jo netop er formålet med sådan et kort.
 
 

Her er det færdige kort set fra forsiden…
Ohhh… jeg nyder at lave sådanne nogle personlige hilsner…



 
MANGE TAK, Fordi du kigger med her hos mig...
Det glæder mig mere end du aner!...
Måske det kan give lidt inspiration?...
Du må have en skøn dag.

INFO:
For en god ordens skyld vil jeg informere dig om at indholdet IKKE er sponsoreret. 
Det jeg viser i Dette indlæg er:
- Ikke sponsoreret af nogle.
- Jeg har materialerne i dette indlæg, fordi jeg har købt dem.
- Jeg deler dette fordi jeg holder af at bruge mine materialer.
- Det jeg deler i dette indlæg er min personlige holdninger  
samt oplevelser med produkterne.
Jeg deler dette for at inspirere andre.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...