fredag den 3. december 2021

3D empresslits, teknik, Old metal

3D empresslits  detaljer fra Sizzix / Tim Holtz..


Simple teknikker/materialer, 
kan gøre en stor forskel ;-)
Her har jeg brugt mirror karton,
klud, sort Copic Marker, og empresslits.


Jeg har brugt to forskellige til dagen lille Tip…
Den ene har hjerte og firkløver. Den andre den smukke ramme.

Når de præges i alm. Karton, så er de smukke… 
I mirror karton bliver de også flotte… 
Men her har jeg tilføjet lidt farve også…

     

Til venstre ser du ser du de fine 3D detaljer, 
som er overmalet med sort Copic marker…
Det er ikke malet pænt, men bare groft og tilfældigt.

Til højre: ser du det færdige resultat…

      

Til venstre: Før billed… med sort Copic Marker
Til højre: det færdige resultat…


Denne ramme er lavet på samme måde som de foregående ting… 
Den sorte farve får de fine detaljer til at stå smukt frem… 

Således er de lavet:
1. Præge et stykke mirrorkaton i 3D empresslits .
2. Male den fine prægede detalje/ark mirror karton med Copic marker.
Jeg har brugt sort farve.
3. Tag en karklud/microfiberklud eller en tør vådserviet.
4. Find sprit frem. Held et par dråber på kluden.
5. Tør forsigtigt på den sorte farve, ind til detaljen ser ud som du ønsker det…

Den sorte farve vil ligge sig ned i fordybningerne, 
og efterlade den effekt du ser på billederne oven over.

Hvis du bruger andre typer karton end blankt mirror karton, så vil det se anderledes ud, fx nogle typer karton tager du farven på karton’et med af, andre suger farven så du ikke kan tørre den ud… 

VIGTIGT: For at få den effekt som ses på billederne,
Skal der bruges blankt mirror karton!… 


 
MANGE TAK, Fordi du kigger med her hos mig...
Det glæder mig mere end du aner!...
Måske det kan give lidt inspiration?...
Du må have en skøn dag.

INFO:
For en god ordens skyld vil jeg informere dig om at indholdet IKKE er sponsoreret. 
Det jeg viser i Dette indlæg er:
- Ikke sponsoreret af nogle.
- Jeg har materialerne i dette indlæg, fordi jeg har købt dem.
- Jeg deler dette fordi jeg holder af at bruge mine materialer.
- Det jeg deler i dette indlæg er min personlige holdninger  
samt oplevelser med produkterne.
Jeg deler dette for at inspirere andre.







 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...