tirsdag den 21. december 2021

Lyskæde lavetnemt og simpelt…

Lav en fin jule-lyskæde…

Os der kan lide de kreative ting…
Har som regel nogle materialer liggende af forskellig slags… 
Skæreforme samt lignende værktøjer som kan bruges til mange ting…

Jeg har i år købt bl.a. skæreforme fra Three Scoops… 
den skærer et flet hjerte… 
Den anden en stjerne… 

Og de er jo fine til kort… meeeeeeeen… 
Da jeg så denne lille lyskæde, 
Kom jeg til at tænke på den fine nye skæreform… 
Så jeg tog en med hjem… og gik igang…

 
Her ser du mit første forsøg…
På den ene side er der brugt mirror/glitter karton og pergamano papir.
Den anden side har jeg brugt: 
Hvid eller råhvid karton og pergamano papir.

Pergamanopapiret jeg har brugt, er et kraftigt et af slagsen,
Hvilket gør at det er med til at afstive dette projekt.


Jeg fandt lidt materialer frem…


Materialerforbrug:

- Lyskæde med 20 lys. (Det er kun hver anden jeg sætter pynt på).
Jeg har lavet 10 stk. hjerter.
- Sizzix: Opulent Cardstock Pack - Rose Gold- 664534
Teflon Bonefolder (godt til mørkt karton samt effekt karton’er)
- Skæreform: - Julehjerte dies - store (TSCD0110)
- Skæreform: - Julestjerne dies - store (TSCD0109)
Lim, skæremaskine og andet basic værktøj til arbejdet med papir.


Her har jeg skåret to hjerter, og lagt dem løst oven på lyskæden…
Jeg måtte lige se hvordan den så ud…
Og jeg syntes det var fint… så jeg fortsatte…


Jeg fandt noget effekt karton og her lagt hjerterne i rækkefølge
i en skøn blanding af blank, mat, glitter og mirror karton…
Jeg kan godt lide at de er forskellige… og alligevel passer sammen…
Dette ses ikke ret tydeligt når der er lys i om aftenen,
Men det giver en fin effekt, når den ses i dagslys…
Jeg holder af at der er lidt “farvespil” i tingene… 
Og denne lyskæde er ingen undtagelse…


Her ser du lyskæden med lys i… i dagslys…
Og som du kan fornemme, 
Du kan med lethed se de fine stykker karton der er brugt… 
Og som du sikkert kan forestille dig, så ses det endnu tydeligere, 
Når lyskæden slukkes… og den ses i dagslys…

 
Her ser du den tændte lyskæde i mørke…
Og jeg er vild med effekten…
Lystspillet er præcis som jeg ønskede det skulle være…

 
Her ser du lyskæden i mit vindue… 
Om aftenen, med lys i… 
Og jeg syntes den er hyggelig… 


Lyskæden med lys i… i dagslys… på en regnvejrsdag…
Og på en regnvejrsdag… syntes jeg det hygger… 
og så “lugter” det lidt af jul i min verden… ;-)

Når det gik nemt/godt med hjerter… 
Hvorfor så ikke lave det med stjerner?…
Three Scoops har lavet denne helt enkle form…
Og jeg tænkte at den med nemhed kunne spejlvendes…
Da formen ser symmetrisk ud… 
Med nemhed… er så ikke hele sandheden…
For den er desværre ikke helt symetrisk…
Dvs. Hvis du laver denne så skal du være opmærksom på,
At spidserne skal passe sammen… 
drejer du den bare en spids, så passer den ikke helt…
men når du ved det, så kan det godt laves pænt ;-)
 
 
Her ser du lyskæden i mit vindue…
Og jeg er lidt vild med denne med stjerner også… 
Også selvom den tager lidt længere tid at lave end den med hjerter…
 
 
Her ser du den i dagslys, med lys i… 

 
Lige som hjerterne, så har jeg lavet denne lyskæde med,
Flere forskellige mirror/glitter/silkemat og perlemorskarton…
Med andre ord, 5 forskellige effekt karton’er… 2 stk. af hver.


Lyskæder, syntes jeg er lidt hyggelige… 
Og sikkert heller ikke den sidste jeg har lavet af den slags… 
Det er lang tid siden at jeg har lavet disse… samt dette indlæg…
Men da der har været meget at se til, har jeg helt glemt at trykke på knappen, så du kunne se det…
Bedre sent end aldrig… 
Hvis du ønsker at lave sådan nogle, så kan det nås inden jul…
Rigtig god fornøjelse…
Hav en fantastisk dag…


MANGE TAK, Fordi du kigger med her hos mig...
Det glæder mig mere end du aner!...
Måske det kan give lidt inspiration?...
Du må have en skøn dag.

INFO:
For en god ordens skyld vil jeg informere dig om at indholdet IKKE er sponsoreret. 
Det jeg viser i Dette indlæg er:
- Ikke sponsoreret af nogle.
- Jeg har materialerne i dette indlæg, fordi jeg har købt dem.
- Jeg deler dette fordi jeg holder af at bruge mine materialer.
- Det jeg deler i dette indlæg er min personlige holdninger  
samt oplevelser med produkterne.
Jeg deler dette for at inspirere andre.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sødeste dig

Et kort som kan bruges i filere anledninger. Til en af dine forældre, kæresten, fødselsdag, kollega osv osv osv… Det er kun fantasien som sæ...